שאלות נפוצות - PayPal
האם אפשר להשתמש ב- PayPal בלי שיהיה כסף בחשבון הפייפל שלי?
כיצד חשבון הפייפל משתמש בחשבון הבנק ובכרטיסי האשראי שלי?
האם פייפל מספקת שירות לקוחות למנויים כאן בארץ?
מה קורה אם לא קיבלתי את המוצר שקניתי?
מה לעשות אם המוכר לא מגיב לאי-מייל ששלחתי לו?
האם ניתן לבטל תשלום שכבר נשלח?
כיצד אוכל לשלם בקשת תשלום או חשבונית?
מדוע אני לא מצליח לשלוח תשלום באמצעות כרטיס האשראי שלי?
מדוע התשלום שלי נדחה, הוחזר או לא נפדה?
האם ניתן למשוך כספים מפייפל לחשבון שלנו בארץ?
מהן העמלות החלות על חשבונות PayPal?
האם ניתן לבקש כסף ממישהו שאין לו חשבון PayPal?
איך אוכל לדווח על פעילות בלתי-מורשית בחשבון ה PayPal שלי?
שכחתי את הסיסמה לחשבון הפייפל שלי, כיצד אוכל לאפס אותה?
כיצד אוכל לבטל הוראת קבע, מינוי או הסכם חיוב אוטומטי שיש לי עם מוכר?
›› האם אפשר לסמוך על פייפל?
בהחלט! הביטחון הפיננסי שלכם הוא בעדיפות הראשונה אצלם. פייפל מתחייבת להגן עליכם מכל תשלום לא חוקי שיעשה מהחשבון שלכם.
›› האם אפשר להשתמש ב- PayPal בלי שיהיה כסף בחשבון הפייפל שלי?
כן, אפשר. פשוט הכניסו את פרטי כרטיס האשראי לחשבון הפייפל שלכם. ותוכלו לשלם למוצרים באינטרנט או לשלוח כסף לעמיתיכם בבטחה.
›› כיצד חשבון ה PayPal משתמש בחשבון הבנק ובכרטיסי האשראי שלי?
כשאתם מבצעים תשלום או שולחים כסף, פייפל משתמשת קודם כל ביתרת החשבון הקיימת בחשבון הפייפל שלכם בכדי לכסות את התשלום. במידה ויתרת החשבון שלכם בפייפל אינה מכסה את העסקה, ייעשה שימוש בכרטיס האשראי שהכנסתם לפייפל בשביל להשלים את התשלום.
›› האם פייפל מספקת שירות לקוחות למנויים כאן בארץ?
כן, פייפל מספקת שירות לקוחות כאן בארץ. ניתן לפנות לנציג תמיכה בשתי דרכים:
1. שאלה באמצעות טופס פניה דרך החשבון שלכם באתר.
2. יצירת קשר טלפוני בימים ראשון עד חמישי בשעות העבודה (9:00 - 18:00) בטלפון 073-7137777. מומלץ לפני יצירת קשר טלפוני לקבל מספר פניה דרך חשבון הפייפל שלכם כאן.
›› מה קורה אם לא קיבלתי את המוצר שקניתי?
ראשית, בדקו אם המוכר שלח לכם אי-מייל עם פרטי המשלוח של אותו מוצר. עליכם לקחת בחשבון את זמן שלוקח לסוג שירות המשלוחים שבחרתם להגיע לביתכם. אם המוצר עדיין לא הגיע בזמן המצופה, שלחו אי-מייל למוכר. במידה והקניה התבצעה דרך ebay הקליקו על "contact the seller" (לחצן הנמצא ליד הפריט אותו רכשתם) ובררו איתו מה קרה. המוכר ישמח לעדכן אתכם.
›› מה לעשות אם המוכר לא מגיב לאי-מייל ששלחתי לו?
קודם תנו למוכר זמן סביר לענות לאי-מייל שלכם. בדרך-כלל, 24-48 שעות הן זמן סביר לקבלת מכתבים בדואר האלקטרוני. בנוסף, בידקו אם המוכר נמצא בחופשה (בדרך כלל החנות שלהם תודיע על כך).
כדאי לחכות קצת לפני שאתם נותנים פידבק שלילי, מפני שרוב חילוקי הדעות יכולים להיפתר באמצעות תקשורת מועטת.
אם המוכר לא הגיב לאחר 48 שעות והמוצר כבר היה צריך להגיע אליכם, עליכם להתחיל בתהליך "item not received" (המוצר לא הגיע) דרך PayPal.
הקליקו על הלחצן "עזרה" (Help), הנמצא למעלה בעמוד, וחפשו שם את המידע המתאים עקבו אחר ההנחיות הפשוטות המסבירות מה לעשות במקרה כזה, או דרך מרכז יישוב מחלוקות (Resolution Center) במידה והמוצר לא נרכש דרך eBay.
בכל אופן, מקרים כאלה נדירים, ורוב המוכרים בעיקר ב-ebay הם אדיבים, מנומסים ואמינים. בכל אופן מומלץ לבדוק את הפידבקים עליהם בכדי לקבל עליהם את מירב הפרטים לפני רכישת המוצר.
›› האם ניתן לבטל תשלום שכבר נשלח?
אם התשלום שביצעת כבר הושלם, צרו קשר עם המוכר כדי לבקש החזר.
ניתן לבטל תשלום שלא נפרע בשל הסיבות הבאות:
• תשלום נשלח לדואר אלקטרוני שאינו משויך לחשבון PayPal.
• תשלום נשלח למקבל עם דואר אלקטרוני שלא אושר.
כדי לבטל תשלום:
1. היכנסו לחשבון PayPal שלכם.
2. לחצו על הלשונית החשבון שלי.
3. לחצו על היסטוריה בתפריט המשני.
4. לחצו על ביטול בעמודה 'מצב הזמנה/פעולות' של העסקה המתאימה.
5. לחצו על בטל תשלום.
הערות:
• אם ביטול תשלום אינו מופיע כאפשרות בעמודה 'מצב הזמנה/פעולות', התשלום נפרע ולא ניתן לבטלו.
• אם ביטלתם תשלום שבוצע באמצעות המחאה אלקטרונית או 'העברה מיידית', הכסף יימשך מחשבון הבנק האמריקאי שלכם, אך יוחזר ליתרת PayPal שלכם.
• במידה ולא ניתן לבטל את התשלום, עדיין אפשר לבקש מהמוכר החזר.
›› כיצד אוכל לשלם בקשת תשלום או חשבונית?
כך תשלמו עבור בקשת תשלום או חשבונית:
1. היכנסו לחשבון הפייפל שלכם.
2. לחצו על היסטוריה וחפשו את החשבונית או את בקשת העברת הכסף.
3. הקליקו על "שלם תחת מצב הזמנה/פעולות".
4. בידקו את הפרטים ולחצו על 'המשך' או 'שלם'.
5. הקליקו על 'שלם עכשיו' כדי להשלים את העסקה.
אם אין לכם חשבון PayPal:
1. בידקו אם קיבלתם דואר אלקטרוני מפייפל.
2. לחצו על 'שלם עכשיו' בהודעת הדואר האלקטרוני. אם אינכם רואים את הלחצן, לחצו על הקישור בדואר האלקטרוני או העתיקו והדביקו את כתובת ה-URL בשורת הכתובת של הדפדפן שלך.
3. לחצו על המשך ובצעו את ההנחיות כדי להירשם לחשבון PayPal ולשלם.
4. אם אינכם מעוניין להירשם לחשבון PayPal, לחצו על 'כרטיס אשראי' או 'חיוב' ובצעו את ההנחיות לתשלום באמצעות הכרטיס שלכם.
›› מדוע אני לא מצליח לשלוח תשלום באמצעות כרטיס האשראי שלי?
עשויות להיות מספר סיבות שבגללן לא ניתן לשלוח תשלום באמצעות כרטיס האשראי שלך:
• הגעתם למגבלת השליחה שלכם - בכדי לבדוק, היכנסו לחשבון שלכם ולחצו על 'הצג מגבלות'.
• האם הגעת לתקרת האשראי שלך? כדי לברר, צור קשר עם חברת האשראי.
אם לא ניתן לשלוח תשלום באמצעות כרטיס האשראי שלך, ייתכן שתוכלו להשלים את העסקה באמצעות חשבון בנק בארה"ב במידה ויש לכם. אין אפשרות עדיין לקשר חשבון בנק ישראלי לחשבון פייפל, לשם ביצוע תשלומים.
›› מדוע התשלום שלי נדחה, הוחזר או לא נפדה?
יכולות להיות מספר סיבות לכך שהתשלום שלך לא עבר:
המונחים 'נדחה', 'הוחזר' ו-'לא נפדה' מתייחסים למצב התשלום שלך. מצבים אלה מופיעים בהיסטוריית החשבון שלך.
אלה המשמעויות של מצבי התשלום הללו:
נדחה: המקבל דחה את התשלום, ובעקבות זאת הכסף הוחזר לחשבון PayPal שלך. ייתכן שתוכל לצפות בסיבת הדחייה בדף היסטוריה בחשבון שלך:
1. היכנס לחשבון PayPal שלך.
2. לחץ על היסטוריה בתפריט המשני למעלה.
3. לחץ על פרטים ליד התשלום שנדחה.
הוחזר: המקבל קיבל את התשלום אבל לאחר מכן החזיר אותו אליך.
לא נפדה: המקבל טרם קיבל את התשלום. תשלום עשוי להיות לא נפרע מהסיבות הבאות:
- המקבל טרם פתח חשבון PayPal.
- התשלום נשלח לכתובת דואר אלקטרוני שהמקבל טרם עדכן בחשבון PayPal שלו.
- מיד עם עדכון הכתובת בחשבון של המקבל, התשלום יופיע בחשבון שלו.
- המקבל טרם החליט אם הוא רוצה לקבל את התשלום שלך (עלול לקרות כשהתשלום נשלח מכתובת שלא אושרה).
אם התשלום שביצעת נמצא במצב נדחה, הוחזר או לא נפדה במשך 30 יום, הוא יוחזר לחשבון הכרטיס (עשויים לחלוף עד 30 יום, ממועד החזרת הסכום עד היום בו תראה אותו בפירוט החשבון של הכרטיס).
›› האם ניתן למשוך כספים מפייפל לחשבון שלנו בארץ?
כאשר יצטברו לזכותכם כספים בחשבון הפייפל שלכם, תוכלו לבצע משיכה לכרטיס האשראי שלכם כזיכוי.
פייפל תגבה עמלה קטנה, וחברת האשראי תמיר את הדולרים לשקלים ישירות לחשבון הבנק שלכם. ניתן למשוך את הכספים רק עם כרטיס אשראי של ויזה או מאסטר-כארד (לא ישראכרט). סכום משיכה יומי מקסימלי - 750 דולר. את ההעברה ניתן יהיה לראות תוך כ-5-7 ימי עסקים בחשבון כרטיס האשראי.
עמלות: לפרטים נוספים ניתן לגשת לסעיף עמלות ב- PayPal User Agreement.
• משיכה לחשבון בנק אמריקאי - ללא עמלות.
• משיכה לחשבון בנק מקומי, בסך 1000 ש"ח ומטה, כרוכה בעמלה בסך 8 ש"ח.
• משיכה לחשבון בנק מקומי, בסך 1001 ש"ח ומעלה: ללא עמלות.
• משיכה לחשבון כרטיס ויזה, כרוכה בעמלה בסך 22 ש"ח.
›› מהן העמלות החלות על חשבונות PayPal?
PayPal אינה גובה עמלה עבור פתיחת חשבון PayPal.
•• מוצרים ושירותים - תשלומים עבור קניות:
קניית מוצרים או שירותים באמצעות PayPal אינה כרוכה בעמלה.
קבלת תשלום עבור מוצרים או שירותים (למשל ממכירת מוצר ב-eBay), העמלה לפייפל על כל תשלום שתקבל תהיה 2.4% עד 3.4% מסכום המכירה בתוספת 1.20 ש"ח עמלה קבועה.
•• עמלת תשלומים בינלאומיים:
עמלה תחול על תשלום שתשלח למישהו בארץ אחרת או אם תקבל תשלום ממישהו מארץ אחרת. לידיעתך, במקרים של המרת מטבע יחולו גם עמלות שער חליפין. ניתן למצוא מידע נוסף בסעיף עמלות של הסכם משתמש PayPal.
•• עמלות על משיכת תשלום:
משיכת תשלום לחשבון הבנק מיתרת חשבון PayPal כרוכה בעמלות הבאות:
• משיכה לחשבון בנק אמריקאי - ללא עמלות.
• משיכה לחשבון בנק מקומי, בסך 1000 ש"ח ומטה, כרוכה בעמלה בסך 8 ש"ח.
• משיכה לחשבון בנק מקומי, בסך 1001 ש"ח ומעלה: ללא עמלות.
• משיכה לחשבון כרטיס ויזה, כרוכה בעמלה בסך 22 ש"ח.
לטבלת העמלות של פייפל.
›› האם ניתן לבקש כסף ממישהו שאין לו חשבון PayPal?
כן. הנמענים של הבקשה מקבלים הודעת דואר אלקטרוני שבה מצורף קישור לדף אינטרנט הקשור ל-PayPal דרכו הם יכולים לשלם בכרטיס האשראי שלהם באמצעות.
בהודעת הדואר יומלץ להם גם לפתוח חשבון פייפל.
התשלום יישלח אליכם ברגע בו הוא יבוצע.
›› איך אוכל לדווח על פעילות בלתי-מורשית בחשבון ה PayPal שלי?
אתם מוגנים ב 100% מתשלומים בלתי-מורשים שנשלחים מחשבונכם.
אם הבחנתם בעסקה חשודה, הודע לפייפל על כך מייד ב 'מרכז יישוב המחלוקות'.
בחשבון הפייפל שלכם, גשו ל 'מרכז יישוב המחלוקות' ולחצו על 'חלוק על עסקה', בחרו באפשרות "עסקה בלתי מורשית" ופעלו לפי ההנחיות.
›› שכחתי את הסיסמה לחשבון הפייפל שלי, כיצד אוכל לאפס אותה?
אם אינכם זוכרים את הסיסמה שלכם, PayPal תשלח לכם קוד כניסה חדש בשביל שתוכלו להיכנס לחשבון שלכם. גשו לדף הבית של PayPal. שם, הקליקו על "בעיות בכניסה" (Problem with login) הנמצא מתחת ללחצן "כניסה לחשבון" ועִקבו אחר ההוראות.
›› כיצד אוכל לבטל הוראת קבע, מינוי או הסכם חיוב אוטומטי שיש לי עם מוכר?
• בחשבון הפייפל שלכם, גשו ללשונית 'חשבון' למעלה ולחצו על 'פרופיל'.
• בחרו באפשרות "תשלומים שאושרו מראש" הנמצאת בעמודה של 'מידע פיננסי'.
• כנסו לפרטי ההסכם שברצונכם לבטל ולחצו על "בטל".
במידה ואתם נתקלים בקשיים, תוכלו ליצור קשר עם המוכר או להתקשר לשירות הלקוחות של פייפל.
נושאים נוספים שכדאי לעיין בהם...