מילות מפתח בשירות קידום האתר


 

מילות מפתח וקריטריונים נוספים לקידום האתר - המדריך המקיף

מה במדריך -

מהן מילות מפתח.

מציאת מילות המפתח המתאימות ביותר.

7 המקומות בעמוד האתר בהם הכרחי לשלב מילות מפתח לקידום יעיל שלו.

1. מילת או מילות מפתח בשם קובץ עמוד האתר.

2. מילות מפתח בכותרת עמוד האתר - בין תגי ה<title>.

3. מילות מפתח בכותרות בתוך העמוד - H1, H2, H3.

4. מילות מפתח בתיאור העמוד במטא תג - meta tag = description.

5. מילות מפתח בשם ובתיאור ה ALT של התמונות באתר (Alt Tag).

6. מילות מפתח בקישורים השונים בתוך האתר.

7. מילות מפתח בתוכן האתר - אשר אמורות להשתלב בו באופן טבעי.

8. על מפת האתר וחשיבותה לקידום האתר - שתי דרכים ליצירת מפת אתר.

9. על קישורים נכנסים או קישורים חיצוניים והשפעתם על קידום האתר.

10. תוכן משוכפל והשפעתו על האתר בדירוג תוצאות החיפוש.

» סיכום.

 

מהן מילות מפתח?

מילות מפתח הן מילים או ביטויים הקשורים לנושא האתר אותם אתם בוחרים מראש, לפיהם האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
חשבו על מילים שהמשתמשים יקלידו בכדי למצוא מידע בנושא האתר שלכם באינטרנט וכללו אותן בתוכנו (במקומות המוסברים בהמשך) - אלו יהיו מילות המפתח של האתר שלכם.

הטמעת מילות מפתח במקומות מפתח באתר מאפשרת לגוגל לדעת מהם הנושאים והמילים הרלוונטיות לתוכן אתר, בהם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם. כך האתר יוכל להופיע בתוצאות החיפוש דרך מילים או ביטויים נבחרים אשר קשורים לנושא האתר שלכם.

לקידום אפקטיבי בגוגל חשוב לבחור את המילים הנכונות לקידום אשר לא תמיד כדאי שיהיו המילים הפופולריות ביותר ובעלות מספר המחפשים הגבוה ביותר. בתחילת הדרך מומלץ לא לבחור מילות חיפוש שמכסות תחום רחב מדי ובעלות תחרות גבוהה, זאת מפני שבד"כ אתר חדש אינו מפותח דיו בהשוואה לאתרים הותיקים ברשת בתחומו, כך שהסיכוי שהוא יוכל להתחרות בהם בהצלחה ולהשתלב בעמודים הראשונים בגוגל על מילות חיפוש אלה בזמן סביר הוא נמוך ביותר.
לכן בשלב ראשון בכדי לראות גולשים מגיעים לאתר בזכות קידומו, מומלץ לבחור מילים או ביטויים בעלי משמעות מצומצמת יותר (אשר נקראים גם ביטויי זנב ארוך) אשר יאפיינו את האתר בגוגל. חשוב כמובן לוודא שעל אותם ביטויים ישנה כמות חיפושים סבירה. ביטויים בעלי מספר חיפושים נמוך יחסית, סביר להניח שגם התחרות עליהם תהיה קטנה והסיכוי של האתר להופיע בהם במהירות יחסית במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל יהיה גבוה.

 

איך ניתן למצוא את מילות המפתח המתאימות ביותר?

לא קל לחשוב על מילות מפתח בעצמנו. לכן לקבלת רעיונות למילות מפתח לעמודי האתר, ישנם כלים מקצועיים חינמיים בהם ניתן לבדוק אלו מילות מפתח הן הרלוונטיות או המתאימות ביותר ואיך לשלב אותן באתר שלנו. מידע נוסף ניתן למצוא במדריך - כלי מילות מפתח.

 

היכן באתר אנו אמורים לשלב את מילות המפתח?

העמסת עמודי האתר במילות חיפוש רבות, עלולות לפגום באיכות הניסוח של תוכנו ובהנאת הגולשים המגיעים אליו. לכן ישנם מספר מקומות מוסכמים בהם ניתן (ואף חשוב) לשים את מילות המפתח הקשורות לעמוד האתר, דרכם מנועי החיפוש יקשרו את האתר למילות המפתח שלכם ויוסיפו אותם לתוצאות החיפוש.
והם:
1. שם קובץ עמוד האתר.
2. כותרת עמוד האתר - בין תגי ה<title>.
3. הכותרות בתוך העמוד - בין תגי H1, H2, H3.
4. בתיאור נושא העמוד במטא תג - "Meta Tag = "description
5. בשם התמונות ובתיאור ה ALT של התמונות באתר.
6. בקישורים השונים בתוך האתר.
7. בתוכן האתר.

הסבר מפורט על כל אחד מקריטריונים אלה בהמשך המדריך...

 

7 המקומות בעמוד האתר בהם הכרחי לשלב מילות מפתח לקידום יעיל שלו ועוד 3 קריטריונים חשובים נוספים

 

בכל עמוד באתר מומלץ שתהיה מילת מפתח עיקרית שתאפיין את העמוד ומספר מילות מפתח נלוות נוספות.
ישנם 7 מקומות עיקריים בהם חשוב מאוד לשלב את מילות המפתח בכדי שמנועי החיפוש "ידעו" מהם הנושאים העיקריים של עמודי האתר ולאילו מילות חיפוש לקשר אותם.

 

1. מילת או מילות מפתח בשם קובץ עמוד האתר.

 

שם קובץ האתר הוא בעצם השם אותו רואים בשורת הכתובות בכל דפדפן כאשר נכנסים לעמוד האתר. בעבר היתה לו חשיבות מאוד גבוהה בקידום האתר וכיום היא פחותה, אך עדיין מהווה למנועי החיפוש אינדיקציה לתוכנו של האתר ומקור נוסף למילות חיפוש הקשורות לעמוד האתר.

דוגמאות -

שם העמוד הזה:

html.מילות-מפתח-co.il/seo/keywords.המדריך.www

נושאים קשורים -

למדריך מתן שם לקבצי האתר עם דרימוויבר.

חוקי כתיבת שמות לקבצים באתר.

למדריך בחירת שם לאתר.

מידע נוסף -

 

2. מילות מפתח בכותרת עמוד האתר - בין תגי ה<title>.

 

תג כותרת עמוד האתר <title> שנמצא בקוד האתר הינו אחד האינדיקטורים החשובים ביותר למנועי החיפוש בבואם לקבוע מהן מילות המפתח הקשורות לאתר. על הכותרת להיות תמציתית, קולעת ולהכיל מילות מפתח הקשורות לתוכנו של עמוד האתר. הכותרת הינה השורה הבולטת ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל. הכותרת גם תופיע בראש העמוד בלשונית דפדפן האינטרנט.

כותרת ה title בעמוד זה:
<keywords</title - מילות מפתח<title>

מילות מפתח בתוצאות החיפוש בגוגל - דוגמא

מידע נוסף -

למדריך הוספת כותרת לאתר עם דרימוויבר.

 

 

3. מילות מפתח בכותרות בתוך העמוד - H1, H2, H3.

 

כמו במגזינים ועיתונים, לכותרת בתוך עמוד האתר חשיבות מאחר והיא זו שמתמצטת את החלקים בו למשפט קצר אחד אשר נותן אינפורמציה על מה יהיה תוכנם. הכותרת בעמוד היא בין החלקים אותם הגולש יקרא קודם. באותו עיקרון גם מנועי החיפוש נותנים חשיבות גדולה יותר לתוכן הכותרות, כאשר הכותרת הראשית (אשר נכתבת בין תגיות ה <H1> בקוד האתר) הינה בעלת החשיבות הרבה ביותר, לכן חשוב להשקיע מחשבה ולבחור כותרת אשר תציג את נושא העמוד ואשר תכלול את מילות המפתח שלו ואף תעניין ותסקרן את הגולש להמשיך לקרוא הלאה.

דוגמאות -

הכותרות בעמוד זה:

<h1/>מילות מפתח<h1>.

<h2/>מילות מפתח לקידום האתר - המדריך המקיף<h2>

<h3/>שבעה מקומות בעמוד האתר בהם הכרחי לשלב מילות מפתח לקידום יעיל שלו<h3>

כותרות בעמוד האתר - H1,H2,H3 - דוגמא

מידע נוסף -

על תיוג והוספת כותרות בעמודי האתר - במדריך dreamweaver המקיף.

על הוספה או התאמה של כותרת לעמוד האתר - במדריך הקמת אתר אינטרנט - הכותרת הראשית.

 

 

4. מילות מפתח בתיאור נושא העמוד במטא תג - Meta Tag = description

 

מטא תג עוזר למנועי החיפוש לקבל אינפורמציה על האתר, בעמוד האתר ישנם מגוון תגי מטא והחשוב מבניהם (ובכלל חשוב ביותר לקידום האתר) הוא ה "description". כשמו כן הוא, דרכו מתואר עמוד האתר המקושר אליו. גוגל מייחס לו חשיבות רבה לכן חלקים מתוך תג זה מוצגים גם בתוצאות החיפוש. גם אופן הניסוח של תג זה הינו בעל חשיבות עילאית, עקב ההזדמנות לעניין ולמשוך את מחפשים בגוגל להקליק דווקא בתוצאת עמוד האתר שלנו אשר נמצא בתחרות יחד עם עוד 9 תוצאות חיפוש של אתרים דומים באותו עמוד חיפוש.

דוגמה -

מטא תג "description" בעמוד זה:Meta Name - Description - דוגמא מתוך המדריך המקיף

 

הערה: כיום אין כבר צורך להוסיף מטא תג - "Meta Name = "Keywords לו היתה חשיבות בעבר.

מידע נוסף -

 

5. מילות מפתח בשם התמונות ובתיאור ה ALT של התמונות באתר (Alt Tag).

 

תמונה באתר מוסיפה צבע ועניין מבחינה עיצובית, היא קלה לזכירה ממחישה ומחזקת את השפעת הכתוב באתר ע"י הצגת התוכן בו באופן ויזואלי. תמונה טובה מפעילה רגש ומחזקת תחושת הזדהות עם תוכן האתר.

מאחר ומנועי חיפוש אינם יכולים לקרוא תמונות, חשוב לתאר את התמונה במילים. תאור התמונה נמצא בין תגי <Alt> המקושרים לתמונה בקוד האתר. חשיבותו גבוהה מאוד למנועי החיפוש מאחר וזוהי הדרך שלהם לדעת מהו נושא התמונה.

תיאור ה Alt מאפשר למנועי החיפוש לקשר את התמונה למילות המפתח המרכיבות אותה. דפדפני אינטרנט המוגדרים לגלישה ללא הצגת תמונות, יציגו את תיאור התמונה במקום בו היא היתה צריכה להופיע בעמוד ולגולשי האינטרנט לקויי הראיה יוקרא תיאור התמונה על ידי תוכנות מיוחדות לקריאת מסך בהן הם משתמשים בזמן הגלישה באינטרנט.

כמו בשם קובץ עמוד האתר, מומלץ מאוד לתת שם בעל משמעות גם לקובץ התמונה עצמו.

לדוגמאות -

1 - Image ALT Tag Tips for HTML

2 - Techniques for providing useful text alternatives

מידע נוסף -

מדריך מהו תאור 'אלט' לתמונה - img Alt Tag.


 

6. מילות מפתח בקישורים השונים בתוך האתר -

 

הקישורים מאפשרים לגולשי האתר לעבור בצורה נוחה בין מקורות המידע השונים שברצוננו להציג להם. הקלקה על קישור לוקחת אותנו מעמוד האתר למקום אחר בו או לאתר חיצוני. מומלץ שהקישורים השונים בעמוד יהיו בעלי משמעות ויכילו מילות מפתח בעלות קשר אל העמודים המקושרים אליהם.

נקודות ליצירת קישורים -
• להשתמש במילות מפתח הקשורות לעמוד בקישורים עצמם.
• לא להאביס קישורים בעמוד האתר ולקשר בעיקר לדפים בעלי מכנה משותף לתוכנו של העמוד.
• יש הממליצים ליצור קישורים (חיצוניים ופנימיים) עם הכתובת המלאה של עמוד האתר -
     /html.בניית-אתר-אינטרנט/המדריך.www
• חשוב ליצור קישורים במטרה אמיתית לתת ערך מוסף וחווית משתמש טובה יותר לגולשים באתר - הגעת גולשים רבים לעמוד אתר וזמן שהייתם בו הם מהקריטריונים החשובים ביותר לקידומו במנועי החיפוש.

דוגמאות -

זהו קישור למדריך SEO - קידום אתרים (הקלקה על קישור זה תביא אתכם לעמוד מדריך קידום אתרים באתר זה).

זהו קישור למדריך כלי מילות מפתח (הקלקה על קישור זה תביא אתכם לעמוד מדריך כלי מילות המפתח באתר זה).

מידע נוסף -

מידע מקיף על קישורים תוכלו למצוא במדריך ליצירת קישורים עם תוכנת dreamweaver.

 

 

7. ולבסוף מילות מפתח בתוכן האתר - אשר אמורות להשתלב בו באופן טבעי.

 

רצוי מאוד להתמקד קודם בניסוח תוכן שיופנה רק ללקוחותיכם ולא למנועי החיפוש, מילות המפתח בד"כ יוטמעו בו באופן טבעי.

מידע נוסף -

קריטריונים חשובים נוספים לקידומו של האתר -

 

מפת אתר

 

8. בנוסף, מעבר למילות המפתח, לאתרים אשר אין להם שני סוגים של מפות אתר, לקידום אתר אפקטיבי חשוב גם לבנות מפת אתר בשתי צורות:

בעמוד האתר - מפת האתר המוכרת אשר מיועדת בעיקר לגולשים באתר אך גם לגוגל.

בתוך קובץ עם סיומת xml - אשר מיועד למנועי החיפוש.

מפת אתר בעמוד האתר

תפקידה העיקרי הוא לעזור לגולש לנוע בין עמודי האתר ע"י זה שהיא מציגה לו, בד"כ באופן נוח להתמצאות, את כלל העמודים באתר.

מפת אתר בקובץ עם סיומת xml

בקובץ זה נרשמות כתובות כל דפי האתר. הקובץ נקרא לרוב Sitemap.xml.

גוגל ממפה באופן טבעי את עמודי האתר ע"י "זחילה" דרך הקישורים ביניהם, כאשר בסופו של דבר הוא עובר וסורק את כל עמודי האתר. אין בעיה עם צורה זו של מיפוי, אך היא בד"כ לוקחת לא מעט זמן.

מפת האתר הינה קובץ בסיומת xml שהוא מסמך פשוט בו נרשמים כתובות כל דפי האתר בכדי להקל על מנועי החיפוש "לדעת" אילו דפים הם יכולים לסרוק באתר וזאת ע"י גישה לקובץ מוסכם ללא הצורך בסריקה אקראית ארוכה של האתר.

אמנם אין ערובה שלאחר הוספת קובץ ה xml לאתר, גוגל יוסיפו כל העמודים של האתר שלכם לאינדקס החיפוש שלהם, אך בעזרת הקובץ ישנו סיכוי גבוה לאינדוקס עמודים רבים יותר מאחר וצורה זו מבטיחה שכל העמודים הנכללים באתר ימצאו, כולל כתובות אתר שקשות לגילוי בתהליך הסריקה הרגיל שלהם או אף כאלה שמנועי החיפוש אינם יכולים להגיע בדרך הרגילה מאחר והן אינן מקושרות בכלל. וכן בזכות קובץ זה עמודים חדשים שנוספים לאתר נסרקים לאחר זמן קצר יחסית.

מידע נוסף -

למדריך מקיף ליצירת מפת אתר.

 

 

קישורים נכנסים - קישורים חיצוניים

 

9. קישורים באופן טבעי הינם אמצעי לקשר עמוד אתר לעמודים אחרים אשר יכולים לעניין את הגולש ולהוסיף ערך תכני לאתר המקשר.

מבחינת מנועי החיפוש, קישור מעמוד אתר חיצוני מהווה המלצה מסוימת על עמוד האתר המקושר. על בסיס זה, כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתרכם מהווים בעצם עבור מנועי החיפוש מדד חשוב בקביעת איכותו. ככל שלאתר יהיה יותר קישורים מהימנים, שהם בעצם המלצות עליו, כך מנוע החיפוש יראה אותו כאיכותי יותר בתחומו.

עד התקופה האחרונה נוכחנו במרוץ כמעט היסטרי של בעלי האתרים אחר בניית קישורים לאתריהם כחלק חשוב מתהליך קידומו. כמו כן, מקדמי אתרים רבים מציעים עדיין בנייה מאסיבית של קישורים לא טבעיים כחלק מתוכנית קידום האתר.

גוגל מודעת לרצון בעלי האתרים להשיג קישורים רבים לאתר בדרכים שונות ולעיתים משונות. על אף הקושי, היא משפרת בהדרגה את קריטריוני הדירוג בכדי לנסות להילחם בתופעת בניית קישורים הלא טבעיים.

ההמלצה בעניין בניית קישורים לאתר הינה על אותו משקל של ההמלצה בהתנהלות של האתר מול מנועי החיפוש, והיא - להיות אמין ושקוף. גוגל משקיע את מיטב משאביה (ויש לה כידוע לכם) לאתר את אלה שמנסים להתחכם ולקצר דרכים בקידומו של האתר, ולהעניש אותו.

דרכים אפשריות ליצירת קישורים לאתר -
קודם כל, יצירת תוכן איכותי ומקורי - תוכן אשר יגרום לאנשים לרצות להמליץ עליו. כמו למשל: הצעת מוצר ייחודי, מתן שירות ייחודי ואיכותי, הצעת תוכן חדשותי מקורי, מתן ביקורות איכותיות על מוצרים, תוכן מצחיק או מעורר מחלוקת, הוספת מדריכים שימושיים... ועוד כיד הדמיון.
יצירת סרטונים מעניינים ומושכים בתחום ופרסומם ביוטיוב - עשו ניסיון ולא תתקשו להבחין שלרוב בחיפוש אחר מילה או ביטוי בגוגל, סרטון של יוטיוב בד"כ יופיע בין 10 התוצאות הראשונות. אמנם נשמע קצת מוזר, אך כיום לרוב יהיה קל ומהיר יותר לקדם סרטון איכותי המאוחסן ביוטיוב לעמוד הראשון בגוגל מאשר את האתר שלכם עצמו. ביצירת סרטון יוטיוב ניתנת לכם הפריבילגיה לשים קישור אל האתר שלכם בעמוד הסרטון, שמשמעו מתן אפשרות להגעת אלה שנהנו מהסרטון אליו דרך הקישור אשר גם נחשב כאיכותי, ככזה שמופנה מאחד האתרים הנחשבים בעולם. מעבר לזה, את הסרטון תוכלו להטמיע בקלות רבה באתרכם וכך להוסיף לו מימד חשוב נוסף ליצירת עניין של המבקרים בו.
פרסום פוסט אורח בבלוגים נחשבים - במידה ואתם מומחים בתחומכם ויש לכם מידע מעניין להציע, שלחו בקשה לכתיבת אורח אצל אחד מהבלוגרים הגדולים. כך תוכלו לחשוף את עצמכם ואת האתר שלכם לקהל קוראים נרחב.
פרסום מאמר הקשור לנושא האתר באתרי מאמרים נחשבים - מאמר מקורי ואיכותי באתר מאמרים נחשב יכול עדיין להגיע למקומות גבוהים בגוגל. כתיבת מאמרים נחשבה לכלי חשוב לקידום האתר ולהבאת גולשים אליו, אך כיום אומרים שאיכות קישור מאתר מאמרים אינו נחשב כבעבר למרות שהוא עדיין בעל משקל מסוים. היום לעיתים יהיה עדיף לשים מאמר איכותי באתר שלכם מאשר לפרסמו באתר מאמרים, מפני שמאמר מושקע באתרכם יגביר את הרלוונטיות שלו בעיני המבקרים וישאיר אותם עוד מספר דקות יקרות בו...
פרסום תשובות וטיפים בתחום שלכם באתרי מומחים ופורומים רלוונטים - מעבר לקישור המתקבל מאתר רלוונטי, גולשים אשר יקבלו תשובה מקצועית לשאלתם, ישמחו לבקר באתרכם לקבלת מידע נוסף ואתרכם יקבל גולש מרוצה ובעל קרדיט חיובי עליכם.
החלפת קישורים מאתרים בעלי קשר משותף - חשוב שהאתר יהיה בעל הקשר רעיוני דומה. מעבר לקישור עצמו, גולש המגיע מאתר כזה סיכוי טוב שימצא עניין באתר שלכם וימשיך לעיין בו, דבר אשר מוסיף קרדיט בעיני גוגל. גולש המגיע מאתר בעל קשר לאתרכם, יהיה בעל עניין רב יותר במה שהוא מציע, כך שישנו סיכוי גבוה יותר שיהפוך ללקוח.
רשתות חברתיות - המלצה על האתר שלכם בפייסבוק ע"י חבריכם יכולים להביא לא מעט מבקרים סקרנים אליו.
במידה ויש לכם שירות נפוץ או חברה גדולה וידועה בתחומה - האפשרות ליצור ערך באתר הפופולרי ויקיפדיה, תוסיף לו קרדיט ותמשוך אליו גולשים בעלי עניין.

מידע נוסף -

 

10. תוכן משוכפל הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הורדת האתר בדירוג תוצאות החיפוש בגוגל - פרטים נוספים.


לא לשכוח...
ישנה חשיבות רבה בשיבוץ מילות מפתח בתוכן האתר לפי ההנחיות מעלה.
על ידי שיבוצם במקומות אלה אנו מעבירים לגוגל מידע לגבי המילים העיקריות שמתארות את תוכן עמודי האתר שלנו בכדי שהוא יקשר את אותן למילות החיפוש לאתר שלנו.
אך זה לא מספיק... בכדי להגיע גם לדרוג גבוה בתוצאות החיפוש במילים אלו,
עליכם לתת למבקרים באתר את מה שהם מחפשים - מוצר ותוכן רלוונטי איכותי ובעל ערך מוסף.
אתר רלוונטי ומעניין ישאיר את הגולשים בו למשך זמן לבחון את נושאיו ואף להמליץ עליו. גוגל נותן לזה חשיבות רבה ובודק זאת בין השאר ע"י זמן שהיית הגולשים באתר, מעבר בין עמודיו והמלצות (קישורים) מאתרים אחרים.

 

• מאמר שפורסם ע"י גוגל, לא ממש חדש אך עדיין מקור טוב למידע בסיסי חשוב לקידום האתר - מדריך לתחילת העבודה עם אופטימיזציה למנועי חיפוש של Google.

מומלץ לקרוא בעיון את ההנחיות אשר גוגל פרסמו בכדי לסייע להם למצוא אתר חדש ולהוסיפו לאינדקס תוצאות החיפוש - הנחיות למנהל האתר ושיטות מומלצות לסייע ל-Google למצוא את האתר שלך, לסרוק אותו ולהוסיף אותו לאינדקס.

 

למדריך כלי מילות המפתח של גוגל.

חזרה לעמוד מדריך SEO.

עמוד 2 לעמוד הקודם במדריך