מדריך בניית אתר אינטרנט - תהליכי סיום


שיעור 5 -

תהליכי סיום בניית האתר

 

הקדמה

לאחר שיש לכם אתר בצורתו הראשונית, נשאר לבצע עוד מספר שלבים אחרונים אך חשובים מאוד בדרך להפיכתו לפעיל ברשת. בשלבים אלה נבצע לו התאמה יסודית לקידומו בגוגל, נרכוש חשבון אחסון, נעלה אותו לאויר, נפתח חשבון בכלי מנהלי האתרים של גוגל, נבצע חשיפה שלו למנועי החיפוש, נפתח חשבון בגוגל אנליטיקס לקבלת מידע סטטיסטי על האתר ולבסוף נפרסם אותו להגעה ראשונית מהירה של לקוחות...

 

תהליכי סיום בניית האתר -

15. seo - התאמת האתר לקידומו בגוגל.

16. אחסון האתר - רכישת מקום אחסון לאתר ותהליך העלאתו לאוויר.

17. איך לעדכן את האתר? תהליך העלאת חומר חדש לאתר.

18. כלי מנהלי האתרים של גוגל - נתיב התקשורת עם גוגל, שליחה וקבלת עדכונים והתראות.

19. חשיפת האתר למנועי החיפוש - רישום האתר במנועי החיפוש העיקריים.

20. גוגל אנליטיקס - קבלת מידע סטטיסטי על האתר.

21. robots.txt – הגבלת גישה של מנועי חיפוש לעמודים מסוימים באתר.

22. פרסום האתר - אדוורדס, פייסבוק.

 

סיום תהליך בניית האתר (המדריך המקיף) ...

 

15. seo - התאמת האתר לקידומו בגוגל

seo - קידום האתר - המדריך המקיף לבניית אתר

 

אתם משקיעים ומקימים אתר... אך צריך יהיה גם למשוך לקוחות אל האתר שלכם.

גולשים יכולים להגיע לאתר דרך פרסום בדרכים מגוונות, כהמלצות חברים בפייסבוק ועוד, אך כיום רוב הגולשים באינטרנט מגיעים לאתר באמצעות החיפוש בגוגל.

סגולתו של גוגל היא שבאפשרות הגולשים המחפשים אתר בתחום כלשהו ברשת, לקבל במהירות בזק רשימת אתרים הקשורים ביותר לביטוי או למילים שהוקלדו בשדה החיפוש שלו.

ככל שהאתר יהיה ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גולשים רבים יותר יפקדו אותו, מאחר שמרבית הגולשים כלל לא טורחים להתעניין בתוצאות חיפוש שמעבר לעמוד הראשון.

אתר יכול להיות ממוקם בעמוד הראשון בגוגל בתשלום, או באופן טבעי -

דרך 1 - קידום ממומן - הדרך המהירה ביותר להופעת האתר בעמוד הראשון בגוגל היא לשלם לגוגל סכום כסף, אשר משתנה בין ביטוי חיפוש אחד למשנהו מפני שהוא תלוי בתחרות שישנה עליו, וגוגל יציב בד"כ בשמחה רבה את האתר בעמוד הראשון של תוצאות חיפוש בביטויים שקבעתם מראש.

- יתרונות - חשיפה מיידית של האתר. מאפשר הצבת האתר באופן מיידי בעמוד הראשון של תוצאות חיפוש בגוגל.
- חסרונות - המשך הצבת האתר בעמוד הראשון תלויה ביכולת כמובן לשלם. לא תמיד נותן תמורה מלאה למחיר. מילות מפתח כלליות פופולריות יכולות להיות לעיתים לא זולות לעומת מילות מפתח ממוקדות נישה, כך שעם יהירות, חוסר ידע ונסיון, המפרסם עלול לגלות שבזבז כסף רב בכיוון שאינו מביא לו כמעט תמורה.

שירות הצבת האתר בעמוד הראשון בגוגל בתשלום נקראת - גוגל אדוורדס (Google Adwords).

דרך 2 - קידום אורגני - הינו הגעת האתר באופן טבעי לעמוד הראשון בתוצאות חיפוש של ביטויים הרלוונטיים אליו. אך זה לא ממש פשוט, השגת המטרה בד"כ מצריכה עבודה רבה לאורך זמן של חודשים, בעיקר בביטויים פופולרים אותם מחפשים גולשים רבים, מפני שעל האתר שלכם להיות הרלוונטי ביותר מכל "שאר האתרים בעולם" בביטוי מסוים המוכנס בתיבת החיפוש.

- יתרונות - אתר בעמוד הראשון בגוגל במילה פופולרית מקבל חשיפה גדולה ללקוחות פוטנציאלים בחינם או רק בעלויות של פיתוח ושיפור של האתר.
- חסרונות - לוקח זמן רב עד שגוגל מיחס חשיבות לאתר חדש
(גם אם הוא מושקע ואיכותי ביותר) ומעלה אותו למיקום גבוה בתוצאות של מילות חיפוש פופולריות רלוונטיות.

חברות קידום אתרים רבות מבטיחות מיקום בעמוד הראשון של גוגל. זוהי הטעיה מסוימת, חשוב להדגיש שהחוכמה היא לא להגיע למקום הראשון בגוגל. החוכמה היא להיות במקום הראשון בגוגל במילות המפתח הפופולריות ביותר אשר קשורות לתחום של האתר.
להגיע למקום הראשון במילים וביטויים אותם גולשים רבים מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל זו החוכמה. לא קשה להגיע למקום הראשון בגוגל ובמהירות יחסית במילות מפתח לא תחרותיות שמעט מאוד אנשים מקלידים אותן בחיפוש אחר אתר בגוגל...

ישנן פעולות ידועות אשר מאפשרות להתאים את האתר בקלות רבה יותר למילות חיפוש רלוונטיות לו בגוגל. פעולות אלה נקראות ביצוע אופטימיזציה או התאמתו לקידום האתר במנועי החיפוש במילות חיפוש נבחרות.

• לקבלת רקע מקיף על קידום האתר בגוגל גשו למדריך seo המקיף - קידום האתר בגוגל .

• חשוב מאוד ליישם את ההנחיות המובאות בהמשך המדריך לקידום האתר בגוגל המדבר על הטמעת מילות מפתח נבחרות באתר ועל עוד נושאים חשובים.

 

16. אחסון האתר - רכישת מקום אחסון לאתר והעלאתו לאוויר.

אחסון אתרים - המדריך המקיף לבניית אתר

 

אם הגעתם לשלב זה, כל הכבוד, בעצם סיימתם לבנות את "אב הטיפוס" של האתר שלכם. עתה עליכם להעלות אותו לרשת.

אחסון אתרים מהו?

אחסון אתרים הוא שרות שמאפשר לאתר שלכם להיות נגיש לכולם. באופן כללי, רוב האתרים מוקמים בכדי להיראות על ידי כל מי שנמצא באינטרנט, בכל זמן, לשם כך נמצאים שרתי אחסון האתרים.

כדי שהאתר שלכם יהיה נגיש לקהילת הגולשים באינטרנט, הקבצים של האתר צריכים להיות מאוחסנים במחשב אחסון או שרת אחסון. שרת אחסון הינו מחשב חזק, אשר מחובר בד"כ שיכול לתת מענה לכל הצרכים של האתר שלכם ושל מאות אתרים המאוחסנים איתו. שרת אחסון מחובר לאינטרנט כל היום וכל הלילה, כדי להיות נגיש למשתמשים כל הזמן.

• לקבלת רקע מקיף על שירות אחסון אתרים גשו לעמוד מהו אחסון אתרים במדריך המקיף בתחום.

התהליך לבחירת חברת אחסון אתרים

 

חברות רבות מציעות שרותי השכרה של מקום אחסון בשרת הייעודי ולא תמיד קל לקבל החלטה לגבי מיהו הכי משתלם לקבלת שירותי אחסון לאתר האינטרנט.

שני שלבים עומדים לפניכם בדרך לבחירת חברת אחסון לאתרכם -

1. בבחירת חברה לאחסון האתר הנכם עומדים בפני 2 קטגוריות אשר לשתיהן יתרונות וחסרונות משלהן. בשלב ראשון אתם צריכים להחליט האם לבחור בחברת אחסון אתרים אשר פועלת מחו"ל (בד"כ מארה"ב) או בחברת אחסון אשר פועלת מהארץ.

להשוואה מקיפה של היתרונות והחסרונות של אחסון אתר בכל אחת מהקטגוריות, גשו למדריך השוואת אחסון אתרים - ארץ או חו"ל המקיף.

2. לאחר שהחלטתם על סוג ומיקום החברה המתאים לאתרכם (ארץ או חו"ל) הגיע הזמן להחליט איזו חברת אחסון מבין החברות המובילות בתחום היא המתאימה ביותר לאחסון האתר שלכם.

בכדי לעזור בתהליך הבחירה, מובאים למטה קישורים למיטב החברות בארץ ובחו"ל כולל סקירה על כל אחת מהן. בחירת החברות נעשתה ע"י עבודת ליקוט יסודית ועד כמה שאפשר אובייקטיבית בהתאם לחוות דעת וסקרים ברשת.

חברות אחסון אתרים המומלצות ביותר בארץ.

7 חברות אחסון אתרים המומלצות ביותר בחו"ל.

הערה - יש הנוטים להעדיף רכישת חבילת אחסון מחברה זולה המספקת שטח אחסון גבוה ותעבורת נתונים רבה בהשוואה לחברות מקבילות. שטח אחסון גבוה ותעבורת נתונים רבה הם יתרון, אך כדאי מאוד לפני שמחליטים לרכוש חבילת אחסון, לברר על החברה מספר נקודות חשובות - כמוניטין, אמינות, שקיפות וזמינות התמיכה הטכנית.

 

17. איך לעדכן את האתר? תהליך העלאת חומר חדש לאתר.

פעולות הקשורות לאחסון האתר מתבצעות בעזרת לוח בקרה המיועד לניהול אחסון האתר. רוב החברות מעדיפות לעבוד עם לוח הבקרה המעולה של חברת cPanel. במידה ורכשתם חברת אחסון אשר עובדת עם לוח בקרה זה.

• תוכלו לקבל כאן מידע מפורט וידידותי על העלאת קבצים לאתר שלכם דרך לוח הבקרה.

 

18. כלי מנהלי האתרים של גוגל - נתיב התקשורת עם גוגל, שליחה וקבלת עדכונים והתראות.

הוספת האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Webmaster Tools), זהו אחד הדברים החשובים ביותר לבצע לאחר סיום בניית האתר.כלי מנהלי האתרים - המדריך המקיף לבניית אתר

כלי מנהלי האתרים של גוגל הינו כלי חובה לכל בעל אתר, הכלי משמש כנתיב התקשורת עם גוגל ומציג מידע רב ושימושי מאוד על האתר.

כלי מנהלי האתרים מאפשר לעדכן את גוגל שהאתר החדש כבר באוויר ואילו עמודים עליו לסרוק לבדיקת הצבתם באינדקס שלו. דרך כלי זה תוכלו לצפות בנתוני הגלישה באתר כמספר החשיפות בתוצאות החיפושים בגוגל ובמספר ההקלקות המקושרות לאתר, כמו כן תוכלו לראות אילו מילות מפתח הינן "המוקלקות" ביותר ואלו דפים הם הנצפים ביותר.

דרך כלי מנהלי האתרים גם תוכלו לקבל התראות על האתר, כהיכן ישנם קישורים שבורים, בעיות בקוד, תגיות כותרת ותיאור משוכפלות או ריקות, מאפשר בקשה לסריקה נוספת של עמוד מסוים באתר ועוד כלים שימושיים נוספים.

שימוש נכון בכלי נותן מידע חשוב המאפשר לבעל האתר לשפר ולקדם את האתר בתוצאות החיפוש בסביבה כה תחרותית במרוץ על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

למידע נוסף על כלי מנהלי האתרים של גוגל.

 

19. חשיפת האתר למנועי החיפוש, או רישום האתר במנועי החיפוש העיקריים

כשעולה אתר חדש לרשת לגוגל לוקח לגוגל זמן לגלות אותו ולאחר מכן בהמשך גם לאנדקס אותו. ללא עזרה תהליך זה עלול לקחת גם עד מספר חודשים מרגע העלאתו לרשת. בכדי להאיץ את התהליך, מומלץ לבצע מספר פעולות.

להלן 3 פעולות אשר ימשכו את גוגל לבצע סריקה של האתר שלכם ובכך לאפשר לו להתאנדקס במהירות יחסית בתוצאות החיפוש בו (תלוי כמובן גם ברמת הרלוונטיות שלו לתחום שלו ביחס למתחרים):

1. רישום האתר בגוגל - רישום האתר בגוגל מתבצע דרך העמוד הרישום של החברה מהקישור כאן. הרישום אינו מבטיח הכנסת האתר לאינדקס של גוגל אך לפחות מאפשר הגעה של ה'עכביש' של גוגל לפחות לעמוד הבית שלו.

2. אפשרות שניה רצינית יותר היא, יידוע גוגל לגבי האתר דרך כלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Web Master Tools) -

א - הוסיפו את האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל (לקבלת רקע ומידע על כלי מנהלי האתרים של גוגל).

תהליך הוספת האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל -
היכנסו דרך הקישור אל כלי מנהלי האתרים באמצעות חשבון ה Google שלכם. במידה ואין לכם חשבון גוגל (כחשבון Gmail, יוטיוב וכדומה) צרו לכם חשבון חדש מכאן.רישום האתר בגוגל - המדריך המקיף לבניית אתר
לחצו על הלחצן הוסיפו אתר והקלדו את כתובת האתר המלאה שברצונכם להוסיף.
כגון - co.il.המדריך.http://www‎
לחצו על המשך בדף אימות אתר שנפתח.
הקלידו בשדה שם מתאים לאתר שלכם (לדוגמה - אתר המדריכים).
בחרו את שיטת האימות הרצויה לכם מתוך 2 אפשרויות מוצעות ופעלו לפי ההוראות.
- עוד על הוספת אתר לכלי מנהלי האתרים.

ב - צרו מפת אתר - Sitemap.xml המעדכנת את גוגל על כל עמודי האתר שלכם (בפרק הקודם מוסבר בפירוט איך ליצור מפת אתר - אתם יכולים לגשת מכאן). העלו את מפת האתר אל האתר שלכם דרך מנהל הקבצים בלוח הבקרה של חברת אחסון האתרים שבחרתם בפרק הקודם. הנחיות להעלאת הקבצים לאתר ישנן במדריך הוידאו כאן. העלו את קובץ ה Sitemap.xml תחת התיקייה הראשית 'public_html' בחשבון האחסון.

ג - כעת השתמשו בכלי מנהלי האתרים כדי לעדכן את גוגל שיש Sitemap מעודכן לסריקה -
בחרו האתר הרצוי בדף הכניסה של כלי מנהלי האתרים.
בתפריט בצד ימין, בחרו בלשונית אופטימיזציה, ולחצו על Sitemaps.
לחצו על הלחצן "הוספה/בדיקה של Sitemap".
הקלידו את שם קובץ ה Sitemap.xml שאתם רוצה לשלוח לגוגל ולאחר מכן לחצו על הלחצן "שלח Sitemap".

ד - בקשו מגוגל לסרוק עמודים שרק נוספו לאתר דרך האפשרות 'אחזור כמו google' שנמצא תחת לשונית 'סריקה' בכלי מנהלי האתרים. לאחר שסריקת העמוד בוצעה בהצלחה, הקליקו על הלחצן 'שלח לאינדקס' לבקשת "אינדוקסו" של העמוד.

3. פרסום האתר בגוגל בתשלום דרך Adwords -

פתיחת קמפיין פרסום לאתר חדש ב גוגל אדוורדס (גם אם בתקציב נמוך), תאלץ את גוגל לסרוק את האתר במהרה בכדי לקבל עליו אינפורמציה הקשורה לפרסומו, כמו הרלוונטיות שלו למילות מפתח אשר בעל האתר ביקש לקשר אותו אליהם וכו. גוגל לאחר סריקת האתר, ימקם אותו כבר בתוצאות החיפוש במידה והאתר איכותי ורלוונטי לתחומו לפי קריטריונים פרטיים של גוגל לקידום האתר בתוצאות החיפוש.

4. רישום האתר באינדקסים פופולרים -

הדרך הנפוצה ליצירת נוכחות של האתר ברשת הינה רישום האתר במנועי חיפוש ואינדקסים פופולרים.

רישום במנועי חיפוש - כמובן מנוע החיפוש החשוב ביותר לרישום הינו גוגל, אך ישנם עוד מספר מנועי חיפוש נחשבים כיאהו (Yahoo - http://search.yahoo.com/info/submit.html) ובינג (Bing - http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx).

רישום באתרי אינדקס פופולרים - הרישום באינדקסים אמור לזרז את הגעת הסורק של גוגל אל האתר וכך זירוז התברגותו בתוצאות החיפוש, אם כי השפעת הקישור מאתר אינדקס אינו בהכרח משמעותי לקידומו. אינדקסים נחשבים הינם: דמוז (dmoz.org), נענע10, Ynet ותפוז.

 

הערה: ישום המלצות אלה אינן מתכון לקידומו של האתר ודירוגו במקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. לקבלת דירוג טוב בתוצאות החיפוש מומלץ לפרסם את האתר לאחר שישמתם את ההמלצות בפרק 15 (ומדריך seo המקיף) המדבר על התאמת האתר לקידומו בגוגל. ככל שהאתר יחשב כאיכותי ורלוונטי בתחומו בעיני מנוע החיפוש הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש המתאימות. עליכם לקחת בחשבון שהאתר החדש יצטרך להתחרות עתה באתרים ותיקים ובעלי מוניטין רב על מיקום טוב בגוגל. אפשר אך מומלץ לא לצפות שהאתר יוכל להגיע תוך חודשים בודדים לעמוד הראשון בגוגל ולעקוף אתרים ותיקים שכנראה גם הושקעה בהם עבודה רבה לאורך הזמן בליקוט החומר ואולי אף קידומם. בהנחה שאתם תקחו את קידום האתר ברצינות, זמן ההגעה למקומות ריאלים בגוגל תלוי בפופולריות של מילות המפתח אותם תרצו לקדם. היו מוכנים, קידום האתר במילות מפתח בתחומים בעלי תמורה כלכלית אשר אותם מחפשים גולשים רבים, יצריך מאמץ רב לאורך זמן לא מועט בכדי להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל בהם.

 

20. גוגל אנליטיקס - קבלת מידע סטטיסטי על האתר.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) היא מערכת הסטטיסטיקה של גוגל לאתר האינטרנט. המערכת הינה אחד הכלים הפופולארים ביותר כיום לניתוח תנועת המבקרים באתר.

דרך גוגל אנליטיקס אתם יכולים לקבל אינפורמציה מקיפה על האתר כחלק מתהליך שיפורו וקידומו באינטרנט. המערכת מאפשרת למנהלי האתר ובעליו לקבל נתונים חשובים לבחינת התפתחות שלבי קידומו, וכך לבצע באתר שינויים בהתאם לנתונים המתקבלים.

גוגל אנליטיקס - Google Analytics

גוגל אנליטיקס, מאפשרת לבעלי האתר לבחון מהם הדפים הנצפים ביותר בו ומהם הכי פחות, מהו מספר הגולשים הנכנסים לאתר ומקורותיהם (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, דרך קישורים, באופן ישיר, מהיכן בארץ ובעולם ועוד), זמן שהיית הגולשים בעמודים השונים, כמה נטשו עמוד מסוים בסיום הצפייה בו וכמה גולשים שבים אל האתר.

גוגל אנליטיקס מאפשרת גם ניתוח של מילות מפתח, כבדיקה של המילים וביטויים דרכם אנשים מגיעים לאתר, אילו הדפים הכי נצפים, מהם דפי הנחיתה ומהם דפי היציאה העיקריים באתר, מהו אחוז הגולשים ממכשירי מובייל ואייפד, מהם הדפדפנים בשימוש ועוד אינפורמציה רבה אשר כוללת גרפים המאפשרים בדיקת מגמות של עליה, ירידה או דריכה במקום אשר מקלים על בעל האתר להחליט כיצד להתייעל ולהגיע להחלטה מה אפשר לעשות על מנת לשפר בתהליך ביצוע האופטימיזציה לאתר.

• איך להגדיר בפעם הראשונה אתר בגוגל אנליטיקס ודגשים לעבודה עם המערכת תוכלו למצוא ב- מדריך גוגל אנליטיקס המקיף.

 

21. Robots.txt – הגבלת גישה של מנועי חיפוש לעמודים מסוימים באתר.

ישנם מקרים בהם לא מעוניינים שמנוע החיפוש יסרוק דף מסוים באתר. במידה ויש לכם דפים אותם אתם מעדיפים שמנוע החיפוש לא יכנס ויסרוק, robots.txt הוא הקובץ אשר יבצע לכם את העבודה.

הקובץ robots.txt מנתב את מנועי החיפוש ומנחה אותם לאלו תיקיות או קבצים עליהם להימנע מלהיכנס. כאשר מנוע החיפוש סורק את האתר שלכם, הוא ניגש קודם אל הקובץ בודק את ההנחיות בו.

במדריך המקיף לשימוש יעיל בקובץ robots.txt תוכלו קבלת מידע נוסף על חשיבות הקובץ ואיך ליצור ולהגדיר אותו.

 

22. דרכים לפרסום האתר - אדוורדס, פייסבוק.

גוגל אדוורדס - Google Adwords

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בישראל ובעולם ובעל נפח החיפושים הגבוה ביותר ברשת.

גוגל אדוורדס הוא שירות של הצבת מודעות פרסום ממומנות בעמודים הראשונים בגוגל, מטרתן לתת חשיפה רבה לאתרים ודפי נחיתה אשר אינם מופיעים באופן טבעי בעמודים הראשונים, שהם הנצפים ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

יתרונו העיקרי של השירות - התשלום עבור הפרסום הוא לפי קליק (תמחור ע"פ הקלקה), כלומר המפרסם משלם רק עבור משתמשים שלחצו בפועל על המודעה שלו, ולא לפי מספר הפעמים בהם היא הוצגה.

• פרטים נוספים ב- מדריך גוגל אדוורדס המקיף.

 

 

המדריך להקמת אתר - העמוד הראשי

 

1. ההכנות לבניית האתר

2. כתיבת תוכן האתר

חזרה למעלה

3. עיצוב תבנית האתר

4. המשך תהליך בניית האתר

5. סיום תהליך הקמת האתר

 

 

 

 

dealextreme - צעצועים ומשחקים responsive_wp_250x250 300X250_01