קידום אתרים - מדריך מקיף - SEO

.

מדריך קידום האתר בגוגל

 

הקדמה -

אתם משקיעים ומקימים אתר לתפארת... אך איך תגרמו לאנשים להגיע אליו? איך תמשכו לקוחות רבים אל האתר שלכם?

כיום רוב הגולשים באינטרנט מגיעים לאתר שלהם באמצעות מנועי חיפוש (כ Google, Bing, Yahoo...).
מנוע חיפוש מאפשר לגולש לקבל רשימת אתרים הקשורים לנושא אותו הוא הקליד בתיבת החיפוש.
סגולתם של מנועי החיפוש היא באפשרות לקבל במהירות בזק רשימת אתרים מבוקשים, כאשר האתרים הרלוונטיים ביותר לביטוי או למילים שהוקלדו בשדה החיפוש הם אשר יופיעו בראש תוצאות החיפוש. כמובן שככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גולשים רבים יותר יפקדו אותו.

(כמעט) כווולם מחפשים בגוווגל...
אמנם אין צורך להמעיט בערכם של מקורות נוספים כמנועי חיפוש אחרים, פורטלים, פייסבוק או דפי זהב, אך להם תהודה נמוכה משמעותית מהשפעת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של הקלדת ביטוי או מילה הקשורה לנושא האתר שלכם בגוגל.

איך גוגל עובד?

מנוע החיפוש של גוגל נעזר בתוכנה אשר נכנסת לכל אתר באינטרנט – כולל לאתר שלכם, סורקת אותם ומדרגת אותם בתוצאות החיפוש על פי ביטויים ומילות מפתח המאפיינים את תוכן האתר שלכם, זאת בהתאם לכללים רבים שהחברה קבעה מראש.
תפקידו של מנוע החיפוש היא לספק את התוצאות הכי רלוונטיות למילת החיפוש או הביטוי שהגולש מבקש. דרך קריטריונים רבים (כ
200 בערך) שחלקם הגדול סודיים, מנוע החיפוש מסנן ומדרג את האתרים בתוצאות החיפוש ובסופו של דבר מופיעה רשימת האתרים לפי רלוונטיות בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
מיקום טוב בתוצאות חיפוש של מילה הקשורה לנושא האתר, תציב אותנו עם ברי המזל (והידע) אשר אתריהם מקבל גולשים רבים ובעלי עניין אליו.

ראשון בגוגל...

גוגל מרכז מעל ל 65% מכלל החיפושים העולמיים באינטרנט ובארץ הוא אף הרבה יותר דומיננטי, כך שהדרך הטובה ביותר להבאת גולשים רבים באופן רציף לאתר ללא השקעה משמעותית בפרסומו הינה מיקום טוב בתוצאות החיפוש של google, במילים הקשורות לנושא האתר.
אין הדבר פשוט... המשמעות היא, שעל האתר שלכם להופיע בעמוד הראשון בגוגל, או בין 10 האתרים הרלוונטיים ביותר ברשת מבין רבבות האתרים המתחרים על אותם ביטויים הקשורים לנושא האתר.

להיות בעמוד הראשון בגוגל מה זה אומר?

להגיע לעמוד הראשון במילות מפתח מחופשות זה חשוב ומכובד, מצב זה כבר מאפשר הגעת גולשים לאתר באופן אוטומטי. אך עדיין ההבדל בין מספר הגולשים המגיעים לאתר אשר מופיע במקומות הראשונים בעמוד תוצאות החיפוש לבין אתר המופיע בחלק התחתון בו גדול לעין שעור.
סטטיסטית, להופיע בתוצאה הראשונה בעמוד הראשון בגוגל משמעו לקבל בין 20% עד 50% מתנועת הגולשים המגיעים אל עמוד החיפוש. אל אתר הממוקם במקום השני בעמוד הראשון יכנסו בין 10% ל 20% מהגולשים המגיעים לעמוד תוצאות החיפוש. 5% עד 15% מהגולשים יכנסו לאתר הממוקם במקום השלישי. האתרים הממוקמים במקום הרביעי בו יקבלו 5-9% מהגולשים, החמישי 4-7% והאתר במקום השישי יקבל 2-5%. בשאר המקומות בעמוד הראשון אחוז המבקרים באתר ינוע רק בין 1-4% מכלל המחפשים המגיעים לעמוד תוצאות החיפוש.
אחוז הגולשים אשר נשארים בעמוד הראשון ושאינם ממשיכים לעמוד השני ינוע בין 90 ל 95 אחוזים. בסביבות 5% מהגולשים לא יסתפקו בתוצאות העמוד הראשון וימשיכו גם לעמוד השני ורק אחוז אחד מהם יגיעו לשלישי.

חברות קידום אתרים רבות מבטיחות מיקום בעמוד הראשון של גוגל. זוהי הטעיה מסוימת, חשוב להדגיש שהחוכמה היא לא להגיע למקום הראשון בגוגל. החוכמה היא להיות במקום הראשון בגוגל במילות המפתח הפופולריות ביותר הקשורות לתחום של האתר.
להגיע למקום הראשון במילים וביטויים אותם גולשים רבים מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל זו החוכמה, לא קשה להגיע למקום הראשון בגוגל ובמהירות יחסית במילות מפתח לא תחרותיות שמעט מאוד אנשים מקלידים אותן בחיפוש אחר אתר בגוגל...

אופטימיזציה -

בכדי לקבל מיקום טוב בתוצאות החיפוש בגוגל, עליכם להשקיע ולבצע על האתר שלכם פעולת אופטימיזציה למנועי חיפוש, או בשמה הלועזי - SEO - Search Engine Optimization, שהיא אמנות שיפור הדירוג של האתר במנועי החיפוש לפי מילות מפתח נבחרות.

השפעת תהליך האופטימיזציה על תוצאות החיפוש במילות חיפוש תחרותיות הינה בד"כ הדרגתית ומצריכה השקעה רבה וסבלנות.

איך מבצעים אופטימיזציה? מה צריך לעשות בכדי שגוגל יקדם את האתר בתוצאות החיפוש אצלו?

האופטימיזציה מורכבת בעיקר מכתיבת תוכן איכותי והטמעת מילות מפתח באתר:

תוכן איכותי - אנשים מחפשים בד"כ מידע או מוצר באינטרנט. תפקידו של האתר הוא לתת למבקריו את המידע או המוצר אותו הם מחפשים. אלה הם חלק מתוכנו. תוכן איכותי חשוב שיהיה מעניין וייחודי אשר בעצם יגרום למבקרים באתר להישאר זמן ממושך ולהמשיך לקרוא, לעבור בין עמודיו ולעיתים אף לרכוש מוצר, להשתתף או להמליץ עליו. הטמעת תוכן איכותי באתר אינו דבר של מה בכך והוא גורם משמעותי ביותר לקידום האתר לעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש.
תוכן איכותי וגוגל -
תוכן איכותי הינו הגורם החשוב ביותר ליצירת עניין הגולשים באתר. הוא זה אשר הופך את האתר לרלוונטי בעיניהם, לכן גם בעיני גוגל הוא גורם משמעותי בקידומו בתוצאות החיפוש.
ידוע שגוגל נותן משקל רב ביותר לקידום האתר בהתאם לאופי תנועת הגולשים בו. הוא בודק מהו זמן השהייה של הגולשים בו, דפדוף בין דפיו, חזרה לאתר בשנית והמלצות שלהם (כמתן קישורים אליו).

ז"א שכמו שהגולשים מחפשים תוכן רלוונטי, איכותי ומעניין - כך גם גוגל והוא בודק זאת דרך נתוני הגלישה של כולנו ברשת.
לכן, בהנחה שאתרכם מספק מוצר איכותי ללקוחותיכם, חשוב מאוד להשקיע ולכתוב תוכן מושך, מרתק ושימושי למבקרים בו.
על אותו עיקרון כך גם מנועי החיפוש עלולים להוריד קרדיט לאתר, במידה והם "חשים" שתוכנו הוא אינו איכותי או אינו אתי...

מילות מפתח - מילות מפתח הן מילים או ביטויים הקשורים לנושא האתר אותם אתם בוחרים מראש, לפיהם האתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. הטמעת מילות מפתח במקומות מפתח באתר מאפשרת לגוגל לדעת מהם הנושאים והמילים הרלוונטיות לתוכן אתר, בהם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם. כך האתר יוכל להופיע בתוצאות החיפוש דרך מילים או ביטויים נבחרים אשר קשורים לנושא האתר שלכם.
מילות מפתח וגוגל -
לקידום אפקטיבי בגוגל כדאי לבחור את המילים הנכונות לקידום אשר לא תמיד כדאי שיהיו המילים פופולריות ביותר ובעלות כמות המחפשים הגבוה ביותר. בתחילת הדרך מומלץ לא לבחור מילות חיפוש שמכסות תחום רחב מדי ובעל תחרות גבוהה, זאת מפני בד"כ אתר חדש לרוב אינו מפותח דיו בהשוואה לאתרים הותיקים בתחומו כך שהסיכוי שיוכל להתחרות בהצלחה על מילות החיפוש הפופולריות בזמן סביר הוא נמוך ביותר. לכן בשלב ראשון בכדי לראות גולשים המגיעים לאתר בעקבות קידומו מומלץ לבחור במילים או ביטויים מצומצמים יותר המאפיינים את האתר. חשוב לוודא שעל אותם ביטויים ישנה כמות חיפושים סבירה. גם אם מספר החיפושים עליהם תהיה נמוכה יחסית, סביר להניח שגם פחות אתרים בתחום יאמצו את ביטויים אלה או יתחרו עליהם והסיכוי של האתר להופיע בהם במהירות יחסית במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל יהיה גבוה.

ישנה אפשרות לבדוק בחינם את מספר החיפושים בחודש למילה או ביטוי מסוים ואת התחרות עליהם בעזרת 'כלי מילות המפתח' של גוגל אשר מקושר לשירות Adwords המפורסם.

ידוע שהאבסת מילות מפתח בתוכנו של האתר עלולות לפגוע באיכותו של התוכן לקוראים אותו. אך עולה השאלה, אם נתמקד רק בתוכן מעניין אשר מופנה למשתמשי האתר ללא התחשבות רבה במילות מפתח, איך יוכלו מנועי החיפוש לקשר את אתרינו למילות חיפוש מרכזיות?

איך נוכל לשלב באופן טבעי תוכן איכותי לקוראים אותו, אך שמנועי החיפוש יוכלו גם לדעת לקשר את האתר למילות המפתח שלו?

בכדי שגוגל ידע מהו נושא האתר, אינכם חייבים להאביס מילות מפתח בתוכנו על חשבון איכותו.
ישנם מקומות מוגדרים חשובים לא פחות לגוגל בהם תוכלו להטמיע את מילות המפתח שלכם בכדי שהוא ידע על מה נסוב האתר ואילו מילות מפתח מאפיינות אותו מבלי לפגוע בכתיבה הטבעית של תוכן האתר.
היכן חשוב לשים את מילות המפתח? על כך במדריך הטמעת מילות מפתח לקידום האתר.

 

 

 

- על קידום האתר בגוגל (סרטון של חברת גוגל).

 

• להמשך המדריך - מדריך מקיף ל הטמעת מילות מפתח לקידום האתר וקריטריונים נוספים לקידומו.

• למדריך המקיף ל כתיבת תוכן איכותי לאתר.

 

להמשך המדריך -

לעמוד הבא במדריך עמוד 1