גוגל אדוורדס - מדריך מקיף - Google AdWords


 

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בישראל ובעולם ובעל נפח החיפושים הגבוה ביותר ברשת.

גוגל אדוורדס הוא שירות של הצבת מודעות פרסום ממומנות בעמודים הראשונים בגוגל, מטרתן לתת חשיפה רבה לאתרים ודפי נחיתה אשר אינם מופיעים באופן טבעי בעמודים הראשונים, שהם הנצפים ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

מדריך גוגל אדוורדס - Google AdWordsיתרון עיקרי - התשלום עבור הפרסום הוא לפי קליק (תמחור ע"פ הקלקה), כלומר המפרסם משלם רק עבור משתמשים שלחצו בפועל על המודעה שלו, ולא לפי מספר הפעמים בהם היא הוצגה.

לעמוד העזרה הרשמי של גוגל AdWords.

 

המדריכים -

 

גוגל אדוורדס - יתרונות וחסרונות.

 

מדריכי וידאו.

   על גוגל אדוורדס (רקע). (3:53 דקות - אנגלית)

   על רגל אחת... (מדריכי גוגל)

    מדריך וידאו 1 - תכנון קמפיין בגוגל אדוורדס. (2:40 דקות - כתוביות בעברית)

    מדריך וידאו 2 - כיצד להגיע לקהל ממוקד עם גוגל אדוורדס. (2:23 דקות - כתוביות בעברית)

    מדריך וידאו 3 - ספרו את הסיפור שלכם לאנשים שהכי מעוניינים לשמוע אותו. (2:44 דקות - כתוביות בעברית)

    מדריך וידאו 4 - השליטה בהוצאות הפרסום. (2:42 דקות - כתוביות בעברית)

    מדריך וידאו 5 - לימדו איך למקד את העבודה שלכם עם גוגל אדוורדס להצלחה. (2:47 דקות - כתוביות בעברית)

   לעבודה... (מדריכים בעברית)

    מדריך וידאו 1 - מושגים בסיסיים. (22:36 דקות - עברית)

    מדריך וידאו 2 - הכרת ממשק המערכת. (14:19 דקות - עברית)

    מדריך וידאו 3 - כיצד לבצע מחקר למציאת מילות המפתח הטובות ביותר. (15:31 דקות - עברית)

    מדריך וידאו 4 - הגדרת מסע פרסום. (22:02 דקות - עברית)

 

יתרונות וחסרונות

יתרונות -

• התשלום הוא רק בעבור תוצאות - מפרסם משלם אך ורק כאשר גולש מקליק על המודעה שלו. בניגוד לפרסום המקובל, התשלום בגוגל אדוורדס מתבצע לפי לחיצה בפועל על המודעה, ללא קשר כמה זמן היא מפורסמת וללא תלות בגודל החשיפה שלה - כל עוד לא לחצו על המודעה שלכם, אינכם צריכים לשלם.

• גם בתקציב נמוך - התקציב המושקע בפרסום בגוגל נקבע על ידכם. תוכלו להתחיל לפרסם בתקציב נמוך משמעותית בהשוואה לצינורות הפרסום המקובלות וכמובן תמיד ניתן להגדיל אותו בהמשך במידה והינו משתלם. ניתן להתחיל לפרסם בגוגל בעלות התחלתית של 25 ₪.

• פרסום מיידי - לעומת תהליך הקידום האורגני המומשך, מודעה בגוגל אדוורדס מתפרסמת באופן כמעט מיידי ובאמצעות מספר צעדים פשוטים. יתרון זה מאפשר הגעת גולשים לאתר כבר בזמן קצר.

• שליטה בהוצאות הפרסום - אתם קובעים את תקציב הפרסום מראש, כמה אתם מעוניינים לשלם עבור הקלקה ומהו התקציב היומי המקסימלי שלכם וכך להימנע מחריגות. המחיר המינימלי לקליק נקבע ע"י גוגל בהתאם לאיכות המודעה, אשר נקבעת לפי אחוז הקליקים עליה והרלוונטיות של האתר שלכם לנושא המודעה. בכל אופן חברת גוגל אינה יכולה לגבות מעבר למחיר הקליק המקסימלי אותו קבעתם מראש. כמו כן תוכלו לשנות את התקציב באופן חופשי ובכל זמן.

• פרסום יעיל - אתם קובעים מראש את מילות המפתח שיקושרו למודעות הפרסום שלכם כך שהמודעה תופיע בעמודי תוצאות חיפוש בגוגל אשר קשורים למילות המפתח אותם קבעתם. כך תוכלו להגיע ללקוחות פוטנציאלים בעלי עניין בשירות שלכם, מאחר ולקוחות אלו חיפשו בגוגל מילים הקשורות לעסק שלכם.
מילות מפתח הן מילים או ביטויים הקשורים לנושא האתר אותם אתם בוחרים מראש, לפיהם המודעה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ובאתרים השותפים לו.

• מיקוד לפי אזורים וקהלי יעד - בעזרת ניהול נכון של המודעות באמצעות הפרסום באדוורדס תוכלו להתמקד ולהגדיר את קהל היעד שלכם מבחינת מיקום גיאוגרפי, שפה, שעות מוגדרות והימים בשבוע לפרסומה, כך אתם יכולים למקד את קהל הלקוחות שלכם להגדלת אחוזי ההמרה ממבקרים ללקוחות.

• כלי מעקב וסטטיסטיקה - ניתן למדוד את האפקטיביות של הפרסום ואת מידת הכדאיות שלו בקלות רבה. בזכות כלי המעקב והסטטיסטיקה שעומדים לרשותכם, תוכלו לבדוק איזו מודעה הינה האפקטיבית ביותר וכמובן לוודא שהפרסום אכן כדאי.

• אינכם מחויבים - אין כל התחייבות או חוזה כמקובל לעיתים בצינורות הפרסומיים המסורתיים. ניתן להשהות את קמפיין הפרסום או לעצור אותו בכל רגע וללא התראה מראש.

חסרונות -

עלויות גבוהות לביטויים מבוקשים - ביטויי מפתח תחרותיים מגיעים לעלויות גבוהות במיוחד להופעת המודעה במיקום ריאלי ובתדירות גבוהה.

מיועד לאתרים בעלי יכולת מכירה - השירות מצוין לאתרים אשר מציעים מוצר בעל רווח סביר ומעלה, אך בד"כ אינו משתלם לאתרים המושתתים על נתח רווחים קטן או בעלי יחס המרה נמוך.

יצירת קמפיין אפקטיבי מצריך זמן - כדאי לדעת, בעיקר כשאין ניסיון רב נדרשת השקעה לא מבוטלת של מאמץ וזמן לבדיקה ולמידה בדרך ליצירת קמפיין איכותי (קמפיין כולל יצירת מודעות ממוקדות וניהול נכון של תקציב והגדרות לפרסומן) עד להגעה לתמורה מקסימלית לכל קליק.

הפרסום אינו מבטיח מכירה - התשלום הוא על כל קליק לאתר, אך התווית הדרך מן הקליק ועד ההמרה של הגולש ללקוח איננה מובטחת ומצריכה לעיתים עבודה רצינית נוספת על האתר עצמו.

התנהלות לא נכונה עלולה לגרום להפסדים - למרות הפשטות היחסית של פרסום מודעות אדוורדס בגוגל, ניהול נכון של פרסומן מצריך ניסיון וידע. הקמה לא נכונה של קמפיין פרסומי עלולה לגרום לנזקים ואף להפסדים. הכסף שנועד לפרסום עלול להתבזבז מהר מאוד בניהול לא אחראי.

תלוי תשלום - בהשוואה לקידום אורגני, זהו פרסום אשר תלוי בכסף. לכן כשנגמר הכסף שהוקצב, המודעות יפסיקו להופיע והלקוחות המגיעים ממקור זה יפסיקו גם להגיע לאתר.

נטיית הגולשים היא לבחור בתוצאות החיפוש הטבעיות - בתוצאות החיפוש בגוגל, הגולשים לרוב נוטים לתת יותר אמון ולהעדיף את האתרים הנמצאים בחלק התוצאות של חיפוש האורגני הטבעי.

לא כל אלה שמקליקים הם לקוחות פוטנציאלים - צריך לקחת בחשבון שישנן ותמיד יהיו מספר קליקים מיותרים שלא יביאו לכם שום ערך, למשל כקליקים של סתם סקרנים או אף של המתחרים שלכם שירצו לבחון מה אתם מציעים.

 

המלצות - מומלץ לא לסמוך על הגעת התנועה מגוגל אדוורדס בלבד ולעבוד במקביל על הבאת תנועה ממקורות נוספים, כרשתות חברתיות, קידום אורגני של האתר, ארגון כתבות והמלצות מאתרים או בלוגים שונים, פורומים ועוד.

כדאי גם לנצל את הקרדיט המכובד (בגובה של מאות שקלים) שגוגל נוהגת לתת למפרסמים חדשים אצלה כדמי לימוד, בד"כ דרך נותני שירות שונים כחברות רישום דומיינים, חברות לאחסון אתרים וכדומה.

 

מדריכי וידאו (מאת גוגל)

• על גוגל אדוורדס (רקע). (3:53 דקות - אנגלית)

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

על רגל אחת...

 

מדריך וידאו 1 - תכנון קמפיין בגוגל אדוורדס. (2:40 דקות - כתוביות בעברית)

קמפיין (מסע פרסום) הינו יצירת מודעות מנוסחות היטב לפרסום בגוגל וניהול נכון של התקציב וההגדרות לפרסומן. מדריך הוידאו מסביר כיצד להגדיר את מסעות הפרסום שלכם ב Google AdWords דרך שלוש שאלות עיקריות.

- למדריך השלם.

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

(להפעלת כתוביות בעברית נא להקליק על המלבן הלבן בסרגל בצד ימין למטה)

 

מדריך וידאו 2 - כיצד להגיע לקהל ממוקד עם גוגל אדוורדס. (2:23 דקות - כתוביות בעברית)

אתם יכולים לקבל יותר מגוגל אדוורדס במידה ואתם מגדירים בדיוק אל מי אתם רוצים שהמודעות שלכם יגיעו. מדריך וידאו זה ילמד אתכם כיצד להגיע לקהל הנכון עם הפרסום ב Google AdWords.

- למדריך השלם.

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 3 - ספרו את הסיפור שלכם לאנשים שהכי מעוניינים לשמוע אותו. (2:44 דקות - כתוביות בעברית)

עם גוגל אדוורדס אתם יכולים להגיע אל האנשים המעוניינים ביותר במוצר שלכם. מדריך וידאו זה נותן טיפים כיצד ליצור מודעות אשר יקשרו את האתר שלכם עם הקהל הנכון.

- למדריך השלם.

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 4 - השליטה בהוצאות הפרסום. (2:42 דקות - כתוביות בעברית)

עם גוגל אדוורדס יש לכם שליטה על התקציב והוצאות הפרסום שלכם. מדריך וידאו זה נותן מספר טיפים להשגת המירב בנושא הוצאות פרסום ב Google AdWords.

- למדריך השלם.

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 5 - לימדו איך למקד את העבודה שלכם עם גוגל אדוורדס להצלחה. (2:47 דקות - כתוביות בעברית)

בהשקעה קטנה יחסית של זמן, אתם יכולים לשפר משמעותית את ביצועי מסעות הפרסום שלכם. מדריך וידאו זה מביא שלוש דרכים לשיפור מסעות הפרסום או הקמפיינים שלכם ב Google AdWords.

- למדריך השלם.

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

לעבודה... מדריך מקיף בעברית

 

מדריך וידאו 1 - מושגים בסיסיים. (22:36 דקות - עברית)

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 2 - הכרת ממשק המערכת. (14:19 דקות - עברית)

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 3 - כיצד לבצע מחקר למציאת מילות המפתח הטובות ביותר. (15:31 דקות - עברית)

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

מדריך וידאו 4 - הגדרת מסע פרסום. (22:02 דקות - עברית)

חזרה לתחילת מדריך גוגל אדוורדס

 

נושאים קרובים מומלצים -

מדריך גוגל אנליטיקס

כלים שימושיים לבניית אתר.חזרה למעלה

המדריך להקמת אתר אינטרנט.

המדריך לאופטימיזציה וקידום האתר - seo.

מדריך מילות מפתח.

מדריך יוטיוב.