תהליך בניית האתר


שיעור 4 -

 

הקדמה

לאחר שסימנו לבנות את שלד האתר (במדריך עיצוב תבנית האתר), נמשיך את התהליך ע"י עיצוב והוספת תוכן לכל עמוד באתר שלנו. בשלבים הבאים נטמיע את החומר שליקטנו בשיעורים הקודמים, ניתן לכל עמוד כותרת יעודית, נוסיף תמונות, קישורים, ניצור גלריית תמונות, טופס לקבלת מידע ויצירת קשר ועוד.

 

המשך תהליך בניית האתר כולל -

6. העתקת התוכן שהוכן מראש לעמודי האתר.

7. כותרת ראשית - בפורמט H1 בראש כל עמוד באתר.

8. יצירת כותרת - בין תגי ה <Title> בקוד האתר.

9. קישורים - יצירת קישורים לעמודים השונים באתר.

10. תמונות - הוספת תמונה ותיאור תמונה בעמוד האתר.

בניית אתר - המדריך המקיף

11. גלריית תמונות - הוספת גלריית תמונות לאתר.

12. סרטונים - הטמעת סרטונים באתר.

13. על העמודים המרכזיים באתר -

דף הבית - דגשים ביצירת דף הבית.

עלינו - דגשים ביצירת דף אודות.

עמוד המוצרים - דגשים + מדריך הטמעת לחצן פייפל לתשלום.

דף יצירת קשר - על העמוד + מדריך הטמעת טופס ליצירת קשר בעמוד האתר.

14. מפת האתר - יצירת מפת אתר.

 

המשך תהליך בניית האתר (המדריך המקיף) ...

6. העתקת התוכן שהוכן מראש לעמודי האתר

 

בשיעור מס.1 השלב הראשוני לפני בניית האתר בתהליך אפיון האתר קבעתם את נושאי האתר שלכם כשכל נושא הוא עמוד באתר (דף הבית, עלינו, המוצרים/השירות, יצירת קשר וכו...) ולאחר מכן בשיעור מס.2 (איך לכתוב תוכן לאתר) קיבלתם הנחיות ודגשים לכתיבת תוכן איכותי לאתר בהקשר לעמודי האתר השונים.

במידה ועדיין לא עשיתם זאת, מומלץ לחלק את תוכן האתר לאחר בנייתו לפי הנושאים, כשכל נושא הינו עמוד באתר. שמרו אותם כאשר כל נושא יהיה עמוד וורד נפרד.

עתה העתיקו את התוכן אל עמודי האתר בהתאם להנחיות המדריך הטמעת התוכן בעמודי האתר.

 

7. כותרת ראשית ( בפורמט H1 או Heading 1 ) בראש כל עמוד באתר

 

הכותרת מציינת את נושא הדף.

חשוב מאוד להתעמק בבחירת כותרת העמוד. הכותרת הראשית בעמוד חשובה ביותר למתן הרושם הראשוני לגולשים. מעבר לזאת דרכה גם מנועי החיפוש כגוגל מסיקים דרכה מהו נושאו העיקרי של האתר.

לקבלת רקע ומידע על חשיבות כותרת העמוד כחלק מקידום האתר בגוגל גשו לפרק 'הכותרת בתוכן העמוד' במדריך מילות מפתח לקידום האתר.

תבנית העיצוב שהורדתם לאתר בשיעור 3, סביר להניח שיש בה כותרת ראשית מובנית, כך שבד"כ רק יהיה צורך להחליף ללא מאמץ רב את התוכן שלה ולשנות עיצוב הגופנים בה.

לדוגמא ליצירת כותרות בראש עמוד, גשו למדריך מתן כותרת ראשית בעמוד תבנית אתר האינטרנט.

 

8. יצירת כותרת - בין תגי ה <Title> בקוד האתר

 

הכותרת מופיעה בלשונית בראש עמוד האתר ולה חשיבות רבה מאוד בקידומו במנועי החיפוש. הכותרת היא זו שמופיעה בשורה הראשונה הבולטת בתוצאות החיפוש בגוגל. לכן על הכותרת להיות תמציתית, מזמינה ולהכיל מילות מפתח הקשורות לתוכנו של עמוד האתר.

לקבלת רקע ומידע על חשיבות כותרת העמוד כחלק מקידום האתר בגוגל גשו לפרק 'כותרת עמוד האתר' ה<title> במדריך מילות מפתח לקידום האתר.

לקבלת דוגמא ליצירת כותרת עמוד (title) גשו למדריך מתן כותרת (title) לעמוד אתר האינטרנט בעזרת dreamweaver.

 

9. קישורים - יצירת קישורים לעמודים השונים באתר

 

הקישורים באתר מאפשרים למבקריו לעבור בצורה נוחה בין עמודים השונים בו. הקלקה על קישור מביאה אותם מעמוד האתר למקום אחר בו, בד"כ בעל הקשר משותף (קישורים פנימיים) או לאתר חיצוני (קישורים חיצוניים). מומלץ שהקישורים השונים בעמוד יהיו בעלי משמעות ויכילו מילות המפתח בעלות קשר אל העמודים אליהם הם מקשרים.

המדריך לבניית אתר אינטרנט - קישורים

נקודות ליצירת קישורים -
• מומלץ להשתמש במילות מפתח הקשורות לעמוד בקישורים עצמם.
• מומלץ לקשר בעיקר לדפים בעלי מכנה משותף לתוכנו של העמוד.
• מומלץ לא להאביס קישורים לא חיוניים בעמוד האתר.
• יש הממליצים ליצור קישורים (חיצוניים ופנימיים) עם הכתובת המלאה של עמוד האתר -
     /html.בניית-אתר-אינטרנט/המדריך.www
• כדאי מאוד ליצור קישורים במטרה אמיתית לתת ערך מוסף וחווית משתמש טובה יותר לגולשים באתר - הגעת גולשים רבים לעמוד אתר וזמן שהייתם בו הם מהקריטריונים החשובים ביותר לקידומו במנועי החיפוש.

דוגמא ליצירת קישור פנימי באתר - במדריך ליצירת קישורים פנימיים בין עמודי האתר.

לקבלת הסבר ודוגמאות נוספות להוספת קישורים בעמוד האתר, גשו למדריך יצירת קישורים פנימיים בעזרת תוכנת dreamweaver. להנחיות על איך להוסיף קישור חיצוני גשו למדריך הוספת קישורים חיצוניים.

קישור עוגן (Named Anchor Link) - הוא קישור אשר מעביר למיקום אחר בתוך עמוד האתר, זאת בשונה מהקישורים הרגילים המובילים לעמודים אחרים באתר עצמו או באתרים אחרים. קבלת מידע והנחיות איך ליצור קישור עוגן, גשו למדריך יצירת קישורי עוגן (anchor links) בעזרת דרימוויבר.

 

10. תמונות - הוספת תמונות ותיאור תמונה (Alt Tag) בעמודי האתר

 

תמונות באתר מוסיפות צבע ועניין מבחינה עיצובית, הן קלות לזכירה וממחישות ומחזקות את השפעת הכתוב באתר ע"י הצגת התוכן בו באופן ויזואלי. תמונה טובה מפעילה רגש ומחזקת תחושת הזדהות עם תוכן האתר.

מאחר ומנועי חיפוש אינם יכולים לקרוא תמונות, חשוב לנצל האפשרות לתאר את התמונה במילים. תאור התמונה מתבצע בין תגי Alt המקושרים לתמונה. חשיבותו גבוהה מאוד למנועי החיפוש מאחר וזוהי הדרך שלהם לדעת מהו נושא התמונה.
בנוסף דפדפני אינטרנט המוגדרים לגלישה ללא הצגת תמונות, יציגו את תיאור התמונה במקום בו היא היתה צריכה להופיע בעמוד. לגולשי אינטרנט לקויי הראיה יוקרא תיאור התמונה על ידי תוכנות מיוחדות לקריאת מסך בהן הם משתמשים בזמן הגלישה באינטרנט.

תהליך הוספת תמונה לעמוד האתר הינו תהליך פשוט, עיקר זמן העבודה יכול ללכת על מציאת תמונה מתאימה והתאמתה לעמוד האתר.

במידה ואין לכם תמונות איכותיות המתאימות לאתר, גשו לרשימת מאגרי התמונות המובילים ברשת.

לקבלת הנחיה צעד צעד איך להוסיף תמונה לאתר, גשו למדריך הוספת תמונה לעמוד האתר.

תמונות לאתר - המדריך המקיף לבניית אתר

עזרה נוספת במדריך הוספת תמונה לעמוד האתר עם תוכנת דרימוויבר.
וכן במדריך הוספת תאור 'אלט' (Alt Tag) לתמונה עם דרימוויבר.

דוגמאות לכתיבה נכונה של Alt Tag -

1 - Image ALT Tag Tips for HTML

2 - Techniques for providing useful text alternatives

טיפים נוספים:

• מומלץ מאוד להקטין קודם את גודלה ורזולוצית התמונה למינימום האפשרי לטובת טעינה מהירה יותר של עמוד האתר. לצורך זה מומלץ להשתמש בתוכנות עריכת תמונות כפוטושופ המקצועית או בעזרת תוכנת פיקסה (picasa) או תוכנת הצייר של windows, איתם תוכלו לשנות את גודל התמונה לגודל הרצוי ולשמור אותה בפורמט jpg או gif שהם הפורמטים המומלצים להטמעת תמונות באתר האינטרנט.

למדריך הקטנת תמונה בעזרת photoshop.
למדריך הקטנת תמונה בעזרת תוכנת הצייר.
למדריך הקטנת תמונה עם picasa.

• מומלץ לתת שם בעל משמעות גם לקובץ התמונה עצמו.

לקבלת דגשים לכתיבת שם לקובץ תמונה תוכלו להיעזר במדריך חוקי כתיבת שמות לקבצי האתר.

מידע נוסף על התאמת תמונה לקידום במנועי החיפוש תוכלו למצוא במדריך מילות מפתח לקידום האתר.

היכן ניתן להשיג תמונות מקצועיות?

רוב בעלי האתרים מן הסתם אינם צלמים מקצועיים ויצירת תמונה איכותית אשר תתאים בדיוק לאופי עמוד האתר אינה קלה כלל. לכן, בשביל זה ישנם אתרים המכילים מאגר עצום של תמונות מקצועיות להורדה בכל תחום ובכל נושא. עלות רכישת תמונה מקצועית (או רישיון לפרסמה) דרכם אינה גבוהה והיא נעה בין דולר אחד למספר דולרים בודדים.

לקבלת מידע מקיף בנושא, גשו למדריך האתרים הטובים ביותר ברשת לתמונות להורדה.

מעוניינים בתמונות להורדה בחינם? גשו לרשימת האתרים המומלצים ביותר לתמונות להורדה בחינם.

 

11. הוספת גלריית תמונות לאתר

 

הוספת תמונות לאתר חשובה ביותר להמחשת תוכנו של האתר, להוספת עניין ולמתן חווית משתמש איכותית למבקרים בו. במידה ויש לכם קבוצה של תמונות אותן הנכם רוצים להראות למבקרים באתר, הצגתן באמצעות גלרית תמונות הינה הדרך הטובה ביותר.

גלריית תמונות לאתר - המדריך המקיף

לקבלת כל המידע על איך להוסיף גלריית תמונות לאתר,
גשו למדריך המקיף ל הוספת גלריית תמונות לאתר.

 

12. הטמעת סרטונים באתר

 

סרטון וידאו בעמוד האתר הוא כלי חשוב המאפשר להציג לגולש את המסר שלכם בצורה הברורה ביותר שאפשר. לאנשים קל הרבה יותר להתחבר לסרטון מאשר לתוכן מילולי, סרטון וידאו איכותי מקל וממחיש למבקרים את המסר אותו אתם רוצים להעביר ואף גורם למבקר להתעכב בעמוד האתר ומאפשר לכם להרויח עוד זמן גלישה יקר בו.

איכות הסרטון - כדאי מאוד להשקיע ביצירת סרטון איכותי. ככל שהסרטון יהיה מקצועי יותר כך הרושם שיווצר הוא של אתר רציני יותר. במידה ואתם מתכננים ליצור סרטון אשר יופיע בדף הבית שלכם, אל תחסכו ביצירת הסרטון שלכם.

לפני יצירת הסרטון תכננו וחשבו על תוכן אשר ייגע בלב או ירשים את הלקוחות המבקרים באתר. השתמשו במצלמה טובה (גם אם לא מקצועית) ולבסוף ערכו אותו בעזרת תוכנת עריכת וידאו ייעודית. שווה לנסות לעשות זאת בעצמכם, אך במידה וזה גדול עליכם, מומלץ לרכוש את שירותיו של איש מקצוע או מכר בעל ידע ונסיון בתחום.

• למדריך עריכת סרטון בעזרת תוכנת movie maker.

סרטונים ויוטיוב - יוטיוב הוא מהאתרים הפופלרים ביותר בעולם, הוא מאפשר לכל אחד להעלות בקלות סרטון לאינטרנט, לצפות בו ואף לפרסמו. רוב הסרטונים אשר מפורסמים ביוטיוב ניתן להטמיעם בקלות רבה באתר האינטרנט שבבעלותכם.

• למדריך איך להעלות סרטון ליוטיוב.

סרטון איכותי יכול לשמש כשגריר אשר יביא אליכם לאתר את אלה שהתרשמו ממנו ביוטיוב, בלוג או עמוד הפייסבוק שלכם.

הטמעת יוטיוב באתר האינטרנט - המדריך

• למדריך הטמעת סרטון יוטיוב בעמוד האתר.

• למדריך הטמעת סרטון פלאש בעמוד האתר.

 

13. על העמודים המרכזיים באתר (דגשים) -

 

דף הבית

 

זהו הדף הכי חשוב באתר ובד"כ גם הדף הכי נצפה בו. בדף זה הגולשים מקבלים את הרושם הראשוני על האתר ומחליטים האם להמשיך ולשוטט בשאר רחבי האתר.
זה הדף שבו הלקוח שלכם מקבל תוך שניות בודדות רושם כללי על האתר ומחליט האם יש כאן משהו בשבילו או שהוא ממשיך ועובר הלאה לאתר הבא.

דגשים ביצירת דף הבית -
• רוב הגולשים החדשים המגיעים לאתר הם בד"כ חסרי סבלנות, לכן על דף הבית להיטען במהירות, ולהיות מחולק לחלקים ברורים.
• תכנון ועיצוב דף הבית הם בעלי חשיבות גבוהה. חשוב להשקיע מחשבה מעמיקה בעיצובו ובתכנים אשר יופיעו בו.
• על דף הבית להיות מעוצב בטיב טעם ובפשטות. אל תבחרו בעיצוב מסורבל ואל תאביסו עליו אלמנטים גרפיים כבדים כתמונות רבות, פלאש או מגוון סרטוני וידאו.
• על דף הבית לשדר מיהמנות ומקצועיות.
• על דף הבית להוביל במהירות ובקלות את מבקריו לעמודים הרלוונטיים להם באתר.
• דף בית אפקטיבי הוא דף בית ייחודי אשר משאיר רושם ראשוני טוב. הוסיפו לוגו מקצועי ומזמין, תכננו אותו כך שיגרה את המבקרים בו להמשיך ולהתעמק בתוכן האתר במטרה למצוא את מבוקשם.
• הכותרת - כותרת מושכת חשובה ביותר.
ואיך מנסחים כותרת טובה? כותרת מושכת היא בעיקר כזו שמראה ללקוח את התועלת האמיתית של האתר שלכם לחיים שלו, היא תמיד תלכוד את תשומת הלב של הלקוח שלכם.
למשל - אמנם זה מה שאנו מציעים אך לא מומלץ ישר לכתוב: כסא נוח בצורה יוצאת דופן, או תיק השקעות שמנוהל על ידי מומחים או טיפול קוסמטי מפנק. דף הבית - המדריך המקיף לבניית אתר
אלא לנגוע בדבר האמיתי אליו הם כמהים:
- הדרך הפשוטה להיפטר מכאבי הגב.
- הסוד להכפיל את המשכורת בלי להגדיל את השעות העבודה.
- האפשרות לחיים חדשים לאחר טיפול פנים.
• מקמו את המידע החשוב ביותר בחלקים העליונים של העמוד.

 

דף אודות / עלינו

 

בחברה רשמית העמוד יכול להופיע גם כ"פרופיל החברה".
לא משנה מה שם הדף, מטרתו אחת: היכרות מקדימה. על עמוד זה לגרום ללקוח שלכם תחושה שהוא כבר מכיר אתכם עוד בטרם יצר איתכם קשר.

דגשים ביצירת דף אודות -
• מומלץ לתת תיאור חוויתי עליכם ובגובה העיניים - אפשר לתת ללקוח קצת פרטים "מקרבים" עליכם, ככמה ילדים יש לכם ובני כמה הם, אך כדאי אף יותר לתת מידע רלוונטי לסיפור העסק שלכם. למשל, אם הקמתם אתר המספק מתכונים למרקים ביתיים, ותספרו שבמשך שנים יצא לכם מוניטין של 'בשלנים' בקרב המשפחה והחברים, זה יציף ללקוח את התשוקה להמשיך לקרוא, להנות מנסיונכם ולעיתים אף לרכוש ולנסות את המוצר.
משמע, הוסיפו סיפור קצר המעביר חוויה ואשר יעורר תחושת הזדהות...
• בניית אמון - המבקר באתר רוצה כמה שיותר מידע עליכם כאלה שעומדים מאחורי העסק שאליו הוא צריך לשלם ממיטב כספו. דף האודות תפקידו הוא לרכוש את אמונו של הלקוח, לייצר אצלו תחושה שיש לו על מי לסמוך.
הסבירו מי אתם והיכן אתם ממוקמים, הכשרה ו/או ניסיון מקצועי, למה דווקא אתם, מהו הערך המוסף שהלקוח מקבל ממכם. צרפו לדף האודות תמונה שלכם או סרטון וידאו, הראו שמאחורי האתר יש בשר ודם. מישהו ממשי לדבר איתו. הוסיפו גם את מספר הטלפון שלכם, כתובת דואר אלקטרוני, את הכתובת של העסק ומפת הגעה
(במידת הצורך).

 

עמוד המוצרים או שירותים

 

דפי השירותים לרוב מביאים איתם אינפורמציה מקצועית. בעמוד זה המבקר רוצה להתרשם ממה שאתם מציעים לו.

במידה ואתם מוכרים מוצרים - צרפו תמונות איכותיות לכל מוצר, עם הסבר כללי על המוצר ולינק לעמוד על המוצר בו הלקוח יקבל את כל הפרטים הקשורים אליו ולרכישתו.

במידה והנכם מספקים שירותים - צרפו תמונות וסרטונים אשר ממחישים את ניסיונכם, הראו תיק עבודות, דוגמאות והוכחות שונות על פעליכם, אחרי הכל זה חלק מהאמינות שלכם.

דגשים ביצירת עמוד המוצרים/שירותים -
ציינו מהו הערך המוסף שהלקוח מקבל ממכם
(אין לכם? כדאי מאוד לדאוג שיהיה לעסק שלכם ערך מוסף...).
מומלץ שתוכן העמוד יתמקד תחילה בפיתרון ופחות במוצר, הדגישו את שאתם יכולים לעזור ללקוח ולא בהתפארות כמה אתם טובים.
צרפו תמונות כמובן, תיק עבודות, דוגמאות והוכחות שונות על פעליכם, אם העסק בעל ותק ובעל רשימת לקוחות חשובים ומכתבי הוקרה מהם, הצגתם יוסיף לאיכותו ומהימנותו של העסק בעיני הגולש.

חשוב לסיים בפעולת הנעה כמו: "על מנת לקבל פרטים נוספים על השירות/מוצר שלנו, מלא את הפרטים שלך ונשלח אליך פרטים נוספים/ניצור איתך קשר תוך 24 שעות" או הוספת לחצן תשלום לרכישת המוצר.

מדריך הטמעת לחצן פייפל לתשלום באתר -
ניתן להוסיף בקלות יחסית לחצן הזמנה ותשלום לעמוד האתר שלכם תחת חסותה של חברת paypal, אתם רק צריכים חשבון פייפל ולעקוב אחר ההוראות במדריך הטמעת לחצן תשלום של פייפל באתר.

 

דף יצירת קשר

 

יצירת קשר של לקוח היא סימן חשוב של הבעת עניין באתר. זוהי הזדמנות מאחר ויצירת קשר היא סימן שהלקוח מתעניין במשהו הקשור לאתר ורוצה לקבל מידע או להעביר מסר לגביו. במקרים רבים יצירת קשר הוא השלב הראשון החשוב לפני הרכישה.
לכן תמיד חשוב להניע את המבקרים באתר ליצירת קשר מכל סיבה שהיא, וזאת על מנת לאפשר ללקוח להכיר טוב יותר את המוצר שהאתר מציע ואת האדם שעומד מאחוריו, אתכם.

דוגמא לטופס יצירת קשר בסיסי תוכלו למצוא בעמוד "עלינו" שבאתר. המדריך 'בניית טופס צור קשר' בהמשך למטה מדריך אשר ינחה אתכם צעד צעד איך לבנות טופס יצירת קשר עם תוכנת דרימוויבר כמו זה שבאתר.

מדריך לבניית טופס צור קשר

 

בניית טופס יצירת קשר באתר מתבצעת בשני שלבים עיקריים:

1. יצירה ועיצוב הטופס בעמוד האתר - יצירת השדות המבוקשים וסידורם בטופס בעמוד האתר בעזרת תוכנת dreamweaver.

2. הגדרות שליחת נתוני הטופס באתר אל הדואר האלקטרוני - מדריך הגדרת קובץ php אשר יבצע את פעולת משלוח תוכן הטופס לכתובת מייל שקבעתם.

ישנה אפשרות ליצור טופס לאתר בקלות יחסית ללא התעסקות עם קוד בעזרת תוכנות ייעודיות ליצירת טפסים כדוגמת התוכנה של חברת CoffeeCup.

מומלץ להוסיף על גבי הטופס משפט התחייבות המכוון לשמירה על חיסיון הפרטים הניתנים הכולל קישור לעמוד הצהרת פרטיות של האתר.

יצירת רשימת תפוצה - יצירת קשר מאפשרת גם ליצור רשימת תפוצה. רשימת תפוצה היא מאגר של כתובות דואר אלקטרוני של נמענים בעלי עניין משותף אשר יצרו קשר עם האתר ומוכנים לקבל מייל עדכון תקופתי (ניוזלטר - newsletter) בעל הקשר לנושא האתר. ידוע שלקוחות אשר הביעו התעניינות אקטיבית באתר (כיצירת קשר) להם סיכוי גבוה יותר להפוך ללקוחות פעילים אשר גם ירכשו ממנו. כך שמעבר לעדכונים ומידע בנושא האתר נהוג לצרף לניוזלטר גם תכנים מסחריים אשר עשויים לעניין את הנמענים באותו התחום, מומלץ גם להציע תגמול לאלה המצטרפים לרשימת התפוצה. חשוב לוודא שהחומר הנשלח לנמענים ברשימת התפוצה הינו רלוונטי, איכותי ומעניין.

במידה ואתם בעלי סניף פיסי, מומלץ להוסיף בעמוד יצירת קשר גם מפת הגעה לחנות או למשרד.

דפים נוספים מומלצים לאתר

עמוד הצוות או ההנהלה, עמוד תמיכה ושירות, עמוד מאמרים הקשורים לנושא, עמוד רשימת לקוחות נבחרים, עמוד המלצות, עמוד שאלות ותשובות (faq), גלריית תמונות, בלוג, מפת אתר, עמוד הצהרת פרטיות (מדיניות פרטיות), אחריות וערבות לשירות/מוצר, עמוד תקנון והגנה על זכויות האתר.

לקבלת מידע מקיף על יצירת תוכן לעמודי האתר, גשו למדריך המקיף לכתיבת התוכן לאתר.

 

מדריך מקיף ליצירת מפת אתר

14. מפת האתר

 

ישנם שני סוגים של מפת אתר -

1. בעמוד האתר - מיועד לגולשים באתר (אך גם לגוגל).

2. בתוך קובץ xml - מיועד רק למנועי החיפוש.

מפת האתר הויזואלית (sitemap) - תפקידה העיקרי הוא לעזור לגולש לנוע בין עמודי האתר ע"י זה שהיא מציגה לו, בד"כ באופן נוח להתמצאות, את כלל העמודים באתר.
להלן מספר דוגמאות שונות לעיצוב מפת אתר - משרד התחבורה, השירות המטאורולוגי, אוניברסיטת אריאל, ynet, בנק מזרחי, המוסד לביטוח לאומי.

מפת האתר למנועי החיפוש (Sitemap.xml) - בניית קובץ מפת האתר המיועד לגוגל. מתבצעת דרך רישום כתובות כל העמודים של האתר בקובץ שנקרא Sitemap.xml (בד"כ נכתבת באות S גדולה, אך לא חייב).

גוגל ממפה באופן טבעי את עמודי האתר ע"י "זחילה" דרך הקישורים ביניהם, כאשר בסופו של דבר הוא עובר וסורק את כל עמודי האתר. אין בעיה עם צורה זו של מיפוי, אך היא בד"כ לוקחת לא מעט זמן. בשביל זה יצרו את מפת האתר xml.

מפת האתר הינה קובץ בסיומת xml שהוא מסמך פשוט בו מובאים כתובות כל דפי האתר בכדי להקל על מנועי החיפוש לדעת אילו דפים לסרוק באתר דרך גישה למקור מוסכם ללא הצורך בסריקה אקראית ארוכה של האתר. מפת האתר xml משמשת כמין תוכן עניינים של האתר למנועי החיפוש החשובים כ Google, Yahoo ו Bing של מיקרוסופט, שתפקידה לתת להם את המידע - אילו דפים קיימים באתר וזמינים לסריקה שלהם.

אמנם אין ערובה שלאחר הוספת קובץ ה xml לאתר, גוגל יוסיפו כל עמוד באתר לאינדקס החיפוש שלהם, אך בעזרת הקובץ ישנו סיכוי גבוה לאינדוקס עמודים רבים יותר מאחר וצורה זו מבטיחה שכל העמודים הנכללים באתר ימצאו, כולל כתובות אתר שקשות לגילוי בתהליך הסריקה הרגיל שלו או אף כאלה שגוגל אינו יכול להגיע אליהן בדרך הרגילה מאחר והן אינן מקושרות בכלל. וכן גם עמודים חדשים שנוספו יסרקו לאחר זמן קצר יחסית.

הדרכים ליצור מפת אתר xml (מדריכים) -

1. באופן ידני - למדריך יצירת מפת אתר xml באופן ידני.

2. דרך אתר המבצע זאת באופן אוטומטי או דרך מחולל מפת אתר (Sitemap Generator) - למדריך יצירת מפת אתר בעזרת 'מחולל מפת אתר'.

 

סיום הפרק -

• סיימנו את פרק עקרונות בנייתו של האתר. זהו פרק ארוך ומאתגר, אך לאחר יישומו תוכלו כבר לחוש שיש לכם כבר תבנית של אתר לפי איך שתכננתם אותו - כן, האתר שלכם. עתה עברו עליו שוב ובדקו היכן כדאי להרחיב בהסברים או הנחיות, להוסיף תמונה, או וידאו, לשנות את מאפייני הכתב או הכותרת. והיכן ישנם קישורים יתומים - האם לבטלם או שעדיף יהיה ליצור עמודים נוספים ולהוסיף אותם לאתר וכך אף להעשירו (כן מפתיע, כל זאת אתם כבר יודעים לעשות ועוד...).

עתה אתם יכולים לגשת לפרק החשוב על התהליכים הדרושים לקראת סיום הקמת האתר.

 

המדריך להקמת אתר - העמוד הראשי

 

1. ההכנות לבניית האתר

2. כתיבת תוכן האתר

חזרה למעלה

3. עיצוב תבנית האתר

4. המשך תהליך בניית האתר

5. סיום תהליך הקמת האתר